  • 1. Data: 2002-07-12 14:09:14
    Temat: Kredyt, a ochrona danych osobowych
    Od: "Tomasz Zielecki" <t...@b...gnet.pl>

    Witam

    Czy informacje o udzielonym kredycie, jego wysokości itd. podlegaja
    ustawie o ochronie danych osobowych?

    Czy jeżeli pewna osoba zadzwoniła do mnie i poinformowała mnie, ze
    dostalem kredyt w banku X na kwote Y, to mozna z tym cos zrobic? Czy mozna
    skarzyc bank o ujawnienie tajnych informacji? Czy nagranie rozmowy
    telefonicznej jest wystarczajacym dowodem?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-07-12 14:31:15
    Temat: Re: Kredyt, a ochrona danych osobowych
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomasz Zielecki"
> [...]
    > skarzyc bank o ujawnienie tajnych informacji? Czy nagranie rozmowy
    > telefonicznej jest wystarczajacym dowodem?

    a moze ta osoba ma dostep do BIK bo pracuje w banku (nawet innym niz X) - wolno
    jej kazdego sprawdzic jesli ma powod. Jesli nie ma powodu to ja najwyzej szef
    ochrzani ze klapie jezorem na prawo i lewo.
    Poza tym to nie jest informacja TAJNA, a wlascicielowi kredytu chyba wolno ją
    powtorzyc ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-07-14 15:09:38
    Od: "borg" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > skarzyc bank o ujawnienie tajnych informacji? Czy nagranie rozmowy
    > telefonicznej jest wystarczajacym dowodem?

    bank związany jest tajemnicą bankową i jej ujawnienie ma dla niego dosyć
    przykre skutki. Ciężko będzie jednak udowodnić, że to bank się "wygadał"
    pozdrowienia