  • 1. Data: 2003-12-09 07:18:40
    Temat: Wywalają z mieszkania w zimę na bruk - co robić ?
    Od: "KZ" <p...@i...pl>

    Sprawa wygląda następująco

    1. Moja żona jest głównym najemcą mieszkania kwaterunkowego (ale my nie
    mieszkamy w tym mieszkaniu, ponieważ wynajmujemy lokal w innym mieście). W
    mieszkaniu są zameldoweni: żona, syn z żoną i swoim dzieckiem oraz córka
    (wszyscy pełnoletni oczywiście oprócz dzieciaczka, który ma roczek)

    2. Administracja w piśmie (jakiś rok temu) została poinformowana, o moim nowym
    adresie korespondencyjnym w razie gdyby coś miało się dziać (jeden list od nich
    nawet przyszedł).

    3. W czasie (ok.1,5 roku) dzieciaki narobiły długu nie płacąc czynszu i odbyła
    się sprawa w sądzie o eksmisję bez poinformowania mnie jako głównego najemcy o
    sprawie (okazuje się, że ponoć coś przyszło na adres mojego zameldowania ale
    nie dostałam nic na adres korespondencyjny, który podałam administracji jako
    adres aktualny do korespondencji).

    4. Dzieciaki parę dni temu dostały pismo z nakazem eksmisji do dnia 31.12.2003
    bez lokalu zastępczego.

    MOJE PYTANIA

    1. Czy administracja miała obowiązek poinformować mnie o sprawie i przekazaniu
    sprawy do sądu na mój aktualny adres korespondencyjny?

    2. Nie mam wyroku ale znając ludzi z administracji można się spodziewać, że
    minął oficjalny termin odwołania. Więc czy jest jeszcze jakiś sposób na
    odwołanie do NSA? Czy gdzieś indziej?

    3. Czy można wyrzucić ludzi w zimę z małym dzieckiem? Czy obowiązuje okres
    ochronny?

    Dziękuję z góry za odpowiedź. Bardzo proszę o podstawy prawne, bo inaczej
    pewnie w urzędzi mnie będą zlewać.

    Jeszcze raz dziękujemy

    Teresa i Krzysztof Zygmunt

  • 2. Data: 2003-12-09 23:44:53
    Temat: Re: Wywalają z mieszkania w zimę na bruk - co robić ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, KZ wrote:
    [...]
    Nie wiem/nie wiem
    [...]
    >+ 3. Czy można wyrzucić ludzi w zimę z małym dzieckiem? Czy obowiązuje okres
    >+ ochronny?

    Obowiązuje. Gdzieś do końca marca czy kwietnia.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-12-10 00:55:48
    Od: Artur <a...@j...com>

    To zadna porada prawna, ale:

    zacznij robic szum wokol sprawy. Postaraj sie, by szum za kazdym razem
    docieral do administracji.
    Moim zdaniem mozesz miec uzadanione podejrzenia, ze skoro chca (Gotfryd
    ma racje - jest okres ochronny) dokonac eksmisji w 31.12, to Tobie moze
    sie wydawac, iz ktos ma otrzymac to mieszkanie w prezencie noworocznym.
    Slowem zasugeruj uklady korupcyjne. Nie pisz tego wprost, bo bez dowodow
    to jest karalne.
    Wez prawnika, ktory ubierze to we wlasciwe slowa i... licz sie z tym, ze
    bedziesz w administracji na swieczniku.
    Wygrasz to moim zdaniem, ale jezeli nie beda sie Ciebie bac w
    administracji, to pozniej licz sie z szykanami.

    A.

  • 4. Data: 2003-12-10 06:31:41
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@j...com> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net

    > zacznij robic szum wokol sprawy. Postaraj sie, by szum za kazdym razem
    > docieral do administracji.

    Tylko to musi być szczery szum. Powinien wszem
    i wobec głosić iż z premedytacją nie płacił czynszu i ma długi,
    ale myślał, że "jakoś to będzie". Że przez takich dłużników
    administratorzy podnoszą czynsze płacącym lokatorom
    aby wyrównać swoje_firmy straty. Że nie chciało się iść po
    dodatek mieszkaniowy bo to "trzeba stać w kolejce", a i tak
    mi nic nie zrobią.

> [...]
    > sie wydawac, iz ktos ma otrzymac to mieszkanie w prezencie noworocznym.
    > Slowem zasugeruj uklady korupcyjne. Nie pisz tego wprost, bo bez dowodow

    Nikt nikogo nie eksmituje w tym dniu. Okres ochronny
    jest od 01.11 - 31.03 (chyba?) i w tym czasie są
    *niestety* nietykalni.

    > Wez prawnika, ktory ubierze to we wlasciwe slowa i... licz sie z tym, ze
    > bedziesz w administracji na swieczniku.

    ROTFL Przecież to biedacy których nie stać na
    opłacenie czynszu, a Ty tu z prawnikami... :)

    > Wygrasz to moim zdaniem, ale jezeli nie beda sie Ciebie bac w
    > administracji, to pozniej licz sie z szykanami.

    Dlaczego miałby wygrać?. Jakim prawem się pytam!?
    Ty czy ja mamy znowu do kogoś dokładać?. Przecież
    nie muszą tam mieszkać. Mogli zmienić mieszkanie na
    mniejsze gdzie opłaty są niższe. Mogli załatwić dodatek
    mieszkaniowy, a jeśli im nie przysługiwał to mogli się
    udać do MOPR'u. Taaa, Polska to piękny kraj w którym
    tak niewielu pracuje na tak wielu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie ważne czy jesteś bogaty czy nie, o ile możesz żyć wygodnie i

  • 5. Data: 2003-12-10 08:52:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, Andrzej_K. wrote:

> [...]
    >+ aby wyrównać swoje_firmy straty. Że nie chciało się iść po
    >+ dodatek mieszkaniowy bo to "trzeba stać w kolejce", a i tak

    Tak dla porządku: jako "zamieszany w wątek" oczywiście muszę
    przyznać ci rację :), nie było moim zamiarem wypowiadanie
    opinii wte czy wewte.
    A to że swoją nieuchwytnością pytający udowodnił (IMO skutecznie)
    że mieszkanie komunalne *jemu* konieczne nie jest wygląda na
    oczywiste.

    pozdrowienia, Gotfryd