  • 1. Data: 2003-10-13 11:47:45
    Temat: Wysokosc zadoscuczynienia
    Od: "Ina" <h...@s...pl>

    Witam,

    Chcialam poprosic o podpowiedz o wysokosc zadoscuczynienia.
    Sprawa wyglada tak: moja mama (72 lata) wychodzila z psem na spacer,
    schodzila ze schodow,w tym momemcie sasiad wchodzil do klatki. Pies na jego
    widok zaszczekal, a sasiad (byl pod wplywem alkoholu) zdenerwowany
    szczekaniem podbiegl do mojej mamy i zepchnal ja ze schodow. Policja
    zglosila sprawe do prokuratury czego skutkiem jest rozprawa sadowa z
    par.157kk.
    Mama po upadku ze schodow miala zmiazdzona reke, jest trwala deformacja i
    sztywny nadgarstek. Nie byla ubezpieczona od NW.
    Mam pytanie, przypuszczam, ze sad moze zapytac czy pokrzywdzona wnosi o
    zadoscuczynienie, a jezeli tak to o jaka wysokosc prosi. Sprawca pracujacy
    wraz z pracujaca zona i nastoletnim synem stanowia raczej biedna rodzina,
    mame (emerytka) czeka dlugotrwala rehabilitacja no i dodatkowo ma silny uraz
    psychiczny po tym wydarzeniu.
    Wobec powyzszych faktow, o jaka kwote moglaby wystapic, tak zeby nie
    przesadzic z kwota, a jednoczesnie miec na pokrycie kosztow leczenia (trudno
    przewidziec jakie to beda koszty), ewentualnie jakies sanatorium?
    A moze Sad nie pyta tylko sam ocenia sytuacje i przysadza okreslona kwote?

    dziekuje i pozdrawiam
    Ina
    a...@g...pl