  • 1. Data: 2003-10-13 10:37:52
    Temat: Jak założyć stowarzyszenie?
    Od: "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl>

    Witam

    Bardzo prosze o wszelkie informacje na temat wymagan,
    ktore trzeba spelnic, aby zalozyc stowarzyszenie. Jest ono
    potrzebne dla choru, ktory powinien miec osobowosc prawna.

    Interesuja mnie m.in. takie informacje jak: ile to kosztuje?
    gdzie to sie zalatwia? jakie dokumenty trzeba? ile osob min
    musi byc czlonkami stowarzyszenia? czy musi byc statut i jaki?
    etc.

    P.S. Mozna pisac na priv.

    z gory dziekuje
    --
    pozdrowienia
    Leszek Pawlisz | Allegro: Leszek.Pawlisz | Krakow | GG 6912

  • 2. Data: 2003-10-13 11:03:15
    Temat: Odp: Jak założyć stowarzyszenie?
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Leszek..Pawlisz <l...@p...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bmdv7l$gk3$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > potrzebne dla choru, ktory powinien miec osobowosc prawna.
    >
    > Interesuja mnie m.in. takie informacje jak: ile to kosztuje?

    Wpis do rejestru - 1000 zl jesli stowarzyszenie bedzie prowadzic dz.
    gospodarcza.
    400 - jesli nie,
    moze to stare ceny. nie wiem dokladnie jak teraz

    > gdzie to sie zalatwia?

    patrz ustawa prawo o stowarzyszeniach (ma 4 strony).
    wpisz w google

    jakie dokumenty trzeba?

    wniosek, liste czlonkow zalozycieli, statut, uchwala o wyborze komitetu
    zalozcielksiego, pozniej zarzadu

    ile osob min
    > musi byc czlonkami stowarzyszenia?

    15

    czy musi byc statut i jaki?

    musi, przykladowych statutow pelno jest w sieci
    google

    Wpisz to samo pytanie w google. Otrzymasz wyczerpujace informacje..

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2003-10-13 21:31:22
    Temat: Re: Jak założyć stowarzyszenie?
    Od: "el" <o...@t...pl>

    od czerwca tego roku postępowanie jest wolne od opłat

  • 4. Data: 2003-10-14 01:09:35
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > od czerwca tego roku postępowanie jest wolne od opłat

    jaka podstawa prawna takich informacji?

    z tego co sie orientuje aktualna cena to:
    wpis do krs 1000zl (jesli stowarzyszenie z dzialalnoscia gosp.)
    ogloszenie 500zl
    uzupelnienie regon 150zl
    potwierdzenia notarialne czlonkow zarzadu 24zl/osobe

    pozdrawiam
    grzess

    p.s. mozna zlozyc wniosek z prosba o zwolnienie z oplaty rejestracyjnej
    (1000zl), wymagane uzazadnienie i oswiadczenia majatkowe komitetu
    zalozycielskiego

  • 5. Data: 2003-10-14 11:11:37
    Od: "el" <o...@t...pl>

    USTAWA z dnia 24 kwietnia 2003 r. Przepisy wprowadzające ustawę o
    działalności pożytku publicznego i o wolontariacie art. 5 zwolniła fundacje
    z obowiązku uiszczania opłaty sądowej o wpisu do rejestru stowarzyszeń
    innych organizacji społecznych i zawodowych, wpisów w tym rejetrze nie
    ogłasza się, więc nie wnosi sie też opłaty za ogłoszenie w MS i G
    Jeśli stowarzyszenie chce jednak prowadzić działalność gospodarczą i
    jednocześnie wpisać sie do rejestru przedsiębiorców to opłaty są takie jak
    napisałeś.

  • 6. Data: 2003-10-14 16:32:10
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > Jeśli stowarzyszenie chce jednak prowadzić działalność gospodarczą i
    > jednocześnie wpisać sie do rejestru przedsiębiorców to opłaty są takie jak

    dziekuje za wyjasnienie:)
    dodam ze do wczorajszej mojej odpowiedzi wkradla sie niescislosc, a
    mianowicie do wniosku o zwolnienie z oplaty rejestracyjnej dolaczamy
    oswiadczenia majatkowe czlonkow zalozycieli a nie komitetu zalozycielskiego
    pozdrawiam
    grzess