  • 1. Data: 2003-10-13 09:33:55
    Temat: Przedawnienie 178 par 1 kk
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    Czy jeśli sprawa jest w toku to jeśli przekroczy ona rok to zachodzi tu
    przedawnienie bo byłem juz 3 raz i cały czas a to świadków nie ma a to coś
    innego i niedługo rok mija ;)

  • 2. Data: 2003-10-13 11:03:35
    Temat: Re: Przedawnienie 178 par 1 kk
    Od: c...@g...pl (Agnieszka Sliwowska)

    Madaa napisał(a):

    > Czy jeśli sprawa jest w toku to jeśli przekroczy ona rok to zachodzi tu
    > przedawnienie bo byłem juz 3 raz i cały czas a to świadków nie ma a to coś
    > innego i niedługo rok mija ;)

    Nie widac tego w Twoim poscie - wiec pytam: czy sad rozpoczal juz
    przewod sadowy??
    pzdr
    A.
    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 3. Data: 2003-10-13 11:09:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy jeśli sprawa jest w toku to jeśli przekroczy ona rok to zachodzi tu
    > przedawnienie bo byłem juz 3 raz i cały czas a to świadków nie ma a to
    coś
    > innego i niedługo rok mija ;)

    Z art 178 kk, to nie możesz zostać skazany, bo on akurat nie określa
    przestępstwa. W tym artykule przewidziano odpowiedzialność z art. 173, 174
    i 177 kk, ale żaden z tych przepisów nie jest ścigany z oskarżenia
    prywatnego, by przedawniał się po roku. Tak więc w najlepszym razie
    musiałoby upłynąć 5 lat, co wynika z art. 101$1 pkt. 4. Podobnie ma się
    sprawa, jeśli w tytule postu pomyliłeś artykuł i chodzi o art. 178a kk.
    Tylko wykroczenia przedawniają się po roku.

  • 4. Data: 2003-10-13 11:21:56
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    Tzn miałem już 2 rozprawę w tym temacie ale odroczono ją na inny termin z
    powodu niestawiennictwa świadka

  • 5. Data: 2003-10-13 16:03:35
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Tak więc w najlepszym razie
    > musiałoby upłynąć 5 lat, co wynika z art. 101$1 pkt. 4. Podobnie ma
    się
    > sprawa, jeśli w tytule postu pomyliłeś artykuł i chodzi o art. 178a kk.

    Dodam że owe pięć lat należy powiększyć o kolejne pięć lat jeśłi w
    okresie pierwszych pięciu wszczęto postępowanie w sprawie przeciwko
    osobie.
    Tu ewidentnie wszczęto skoro akt oskarżenia jest już w sądzie
    Obawiam się więc że będzie tu wchodził w grę termin 10- a nawet 15-
    letni (w zależności o jakie dokładnie przestępstwo w sprawie chodzi -
    zakładam że pewnie o art. 178a ale § 1 czy 2?)

    -> http://usenet.pomocprawna.info