  • 1. Data: 2009-01-29 16:15:23
    Temat: Wypowiedzenie z pracy - galimatias z terminami
    Od: s...@g...pl

    Mam umowe na czas okreslony od 08.12.2008 do 12.2010.
    Mam w umowie napisane ze strony zastrzegaja sobie prawo rozwiazania
    umowy za uprzednim dwutygodniowym wypowiedzeniem (dotyczy umów
    zawartych na okres dłuzszy niz 6 miesecy).
    Jeslii zloze wypowiedzenie 16 lutego to czy w marcu bede mogl juz sie
    pozeganc z ta firma? Jesli tak to ktorego dokladnie?
    Ile dni mam liczyc bo nie uplynelo 6 miesiecy wiec nie jestem
    przekonany do 14 dni.

    Jesli przyjac ze obowiazuje mnie 2 tygodnie (14 dni) to jesli luty ma
    28 dni a wypowiedzenie zloze 16.02 to konkretnie kiedy umowa jest
    rozwiazana?
    Liczymy poniedzialek 16 jako pierwszy dzien czy dopiero wtorek jest
    pierwszym dniem bo gdzies wyczytalem jeszcze ze "Bieg okresu
    wypowiedzenia 2 tygodniowego rozpoczyna się pierwszego dnia tygodnia
    następującego po tygodniu w ktorym zostało zlozone wypowiedzenie i
    konczy się zawsze w sobote np. jeżeli złozysz wypowiedzenie w we
    wtorek lub piatek itd."
    Zgodnie z powyzszym wyliczylem ze umowa rozwiaze sie 7 marca. (W
    takiej sytuacji rozsadne by bylo zlozenie wypowiedzenia jeszcze
    poprzedniego tygodnia - 13 lub 14 marca)

    Pytanie tez jak sie maja do tego artykuly 111 i 112 z kodeksu
    cywilnego?

    Jesli poniedzialek (16 lutego) przyjac za pierwszy dzien to niedziela
    1 marca bedzie 14 dniem
    Jesli liczyc od wtorku (17 lutego) to poniedzialek 2 marca bedzie 14
    dniem

    Zatem reasumujac ktory rachunek jest prawidlowy?

  • 2. Data: 2009-01-29 16:29:59
    Temat: Re: Wypowiedzenie z pracy - galimatias z terminami
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    i.googlegroups.com
    s...@g...pl <s...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Jeslii zloze wypowiedzenie 16 lutego to czy w marcu bede mogl juz sie
    > pozeganc z ta firma? Jesli tak to ktorego dokladnie?
    7 marca.

    > Zgodnie z powyzszym wyliczylem ze umowa rozwiaze sie 7 marca. (W
    > takiej sytuacji rozsadne by bylo zlozenie wypowiedzenia jeszcze
    > poprzedniego tygodnia - 13 lub 14 marca)
    Ten plan wydaje mi się mało sensowny... ;)

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-01-29 17:40:21
    Od: s...@g...pl

    On 29 Sty, 17:29, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > 7 marca.

    A przypadkiem jesli umowa nie ma 6 miesiecy nie obowiazuje mnie jakis
    krotszy okres wypowiedzenia?

    > Ten plan wydaje mi się mało sensowny... ;)

    Co masz na mysli dokladnie?

  • 4. Data: 2009-01-29 17:46:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    o.googlegroups.com
    s...@g...pl <s...@g...pl> pisze:

    > A przypadkiem jesli umowa nie ma 6 miesiecy nie obowiazuje mnie jakis
    > krotszy okres wypowiedzenia?
    Przecież sam napisałeś na jaki okres umowa została zawarta.

    > Co masz na mysli dokladnie?
    Że mało sensowne jest składanie wypowiedzenia 13 lub 14 marca celem
    rozwiązania umowy 7 marca.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-01-29 17:51:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@g...pl wrote:

    > A przypadkiem jesli umowa nie ma 6 miesiecy nie obowiazuje mnie jakis
    > krotszy okres wypowiedzenia?

    no masz
    złóż 14 lutego, pozegnasz sie na koniec miesiaca.

    > Co masz na mysli dokladnie?

    bo liczy sie tygodniami od konca tygodnia, wiec jak złożysz w
    poniedzialek, to dwa tygodnie biegnie od nastepnego tyogdnia.
    Jak złożysz w piatek, to nastepny tydzien zaczyna sie juz za 3 dni, w
    poniedzialek, a nie za 7 dni.

  • 6. Data: 2009-01-29 19:29:20
    Od: s...@g...pl

    On 29 Sty, 18:46, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Przecież sam napisałeś na jaki okres umowa została zawarta.

    Tzn. chyab troszke zle to napisalem.
    Chodzilo mi o to czy liczy sie na ile miesiecy umowa jest zawarta czy
    ile minelo od dnia jej zawarcie do zlozenia wypowiedzenia.
    Zakaldajac ze nie minelo 6 to czy to zmienic moze jakos postac rzeczy?
    Swoja droga przy krotszej umowie niz 6 m-cy ile mialbym czasu?

    > Że mało sensowne jest składanie wypowiedzenia 13 lub 14 marca celem
    > rozwiązania umowy 7 marca.

    Zlozyc chcialem wczesniej niz 16 luty zeby byc wolny od 1 marca a nie
    7.

  • 7. Data: 2009-01-29 19:38:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    i.googlegroups.com
    s...@g...pl <s...@g...pl> pisze:

    > Tzn. chyab troszke zle to napisalem.
    > Chodzilo mi o to czy liczy sie na ile miesiecy umowa jest zawarta czy
    > ile minelo od dnia jej zawarcie do zlozenia wypowiedzenia.
    Na jaki okres została zawarta. Przecież to stoi jak byk w KP.

    > Zakaldajac ze nie minelo 6 to czy to zmienic moze jakos postac rzeczy?
    Nie.

    > Swoja droga przy krotszej umowie niz 6 m-cy ile mialbym czasu?
    Nic. Umowy na taki czas nie można wypowiedzieć.

    > Zlozyc chcialem wczesniej niz 16 luty zeby byc wolny od 1 marca a nie
    > 7.
    Czytaj czasem, co piszesz.
    Napisałeś - 13 lub 14 _marca_ ...
    A nie każdemu sie chce domyślać do miał na myśli autor, króremu nie chciało
    się sprawdzić co napisał i wysłał na grupę.

    --
    Jotte