  • 1. Data: 2009-01-29 14:14:40
    Temat: Praca 1/2 etatu zaświadczenie do Urzędu Pracy - problem
    Od: xii <x...@z...pl>

    Witam,

    niedawno utraciłem pracę. Zgłosiłem się do Urzędu Pracy i zostałem
    zarejestrowany jako bezrobotny z prawem do zasiłku. Dostarczyłem
    świadectwa pracy. Ponieważ przez 7 lat wykonywałem pracę w wymiarze 1/2
    etatu, zostałem poproszony przez pracownicę w rejestracji o dostarczenie
    zaświadczenia, że w w/w okresie (7 lat) od mojego przychodu była
    odprowadzana pełna składka na ubezpieczenie społeczne i ZUS oraz że
    wysokość moich przychodów była wyższa od najniższej krajowej. W
    przypadku braku zaświadczenia - powyższe lata pracy nie są brane pod
    uwagę. Zaświadczenie dostarczyłem. I tu zaczęły się "schody". Pani
    przyjmująca poinformowała, że zaświadczenie jest niedobre, gdyż powinno
    być w nim ujęte, iż wysokość mojego wynagrodzenia w każdym miesiącu,
    powinna być wyższa od najniższej krajowej, po czym po mojej prośbie o
    podanie na piśmie pełnej treści takiego zaświadczenia, po zastanowieniu
    i telefonie do koleżanki wręczyła odręczną notatkę iż w zaświadczeniu
    powinno być zawarte w jakiej wysokości brutto uzyskiwałem dochody w
    *poszczególnych* miesiącach w czasie zatrudnienia na 1/2 etatu. Nie
    rozwlekając (jeszcze bardziej ;) ) dodam, że u przełożonej owej Pani
    uzyskałem jeszcze informację, że wystarczy w zaświadczeniu ująć że
    wysokość zarobków w każdym miesiącu okresu zatrudnienia była wyższa od
    najniższej krajowej (czyli nie trzeba wyszczególniać kwot), oraz że
    ewentualnie wystarczą druki RMUA. Ale to już było po dłuższej i lekko
    nieprzyjemnej wymianie zdań.

    Reasumując: Jaka powinna być treść takiego zaświadczenia? - Żeby nie
    było kwestionowane.
    Do kogo i w jakiej formie wnieść skargę na niekompetencję Pracownic
    Urzędu Pracy? (dzięki błędnej informacji otrzymanej od pracownicy nie
    otrzymam pełnej składki zasiłku, gdyż wysokość jest naliczana od dnia
    dostarczenia zaświadczenia). Dodam, że wszelkie informacje od pracownic
    UP otrzymywałem na przysłowiową buzię ;(

    pozdrawiam

    --
    <vince>rodzice pojechali do Media Markt i nie chcieli mnie zabrać...
    czy powinno mi to dać do myślenia?!