  • 21. Data: 2002-10-15 22:08:15
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy podczas L-4
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Dokładnie to 24 wrześnie. Ale dostępne tylko w papierowym wydaniu,
    > chyba, że masz zapłacony dostęp do internetowego,
    Nie mam. Ale poszukam bo mnie to interesuje

    > Wie, bo posyłane jest zwolnienie własnie do ZUSu. ZUS nie chce płacić za
    > udawane choroby i dlatego kontroluje.
    Przesłanie trwa, wykonanie kontroli pewnie też. To może być dłużej niż samo
    zwolnienie(?).
    Ale jak ZUS to kontroluje? Ma oddziały szybkiego reagowania?
    Wg mnie ZUS może spowodować konieczność stawienia się na kontroli LEKARSKIEJ w
    celu potwierdzenia diagnozy zawartej na zwolnieniu, a nie kontrolę lotnej
    brygady w domu. A o tym musi chorego powiadomić. I tu życzę mu powodzenia. Nie
    jestem wszakże pewny swojej racji w tej kwestii.

    > Mozna i co?
    No i już. Leżę jak szpadel, nie otwieram, nie dostarczam zwolnień, nie
    informuję. Będę za to zabity, czy tylko zlicytowany i wybatożony?

    No właśnie. O to mi chodziło głównie.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 22. Data: 2002-10-16 08:58:06
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    http://www.nettax.com.pl/serwis/Publikatory/DuZUS/20
    01/Nr__4/poz.9.htm

    Polecam przeczytać :)
    Pozdrawiam
    Vicky

  • 23. Data: 2002-10-16 13:57:52
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > http://www.nettax.com.pl/serwis/Publikatory/DuZUS/20
    01/Nr__4/poz.9.htm
    > Polecam przeczytać :)
    Przeczytałem, dzięki. Radca prawny w firmie podobnie mi to objaśniał.
    Może czegoś nie zrozumiałem, ale z tego wynika, że:
    1. wpadka przy kontroli (a przede wszystkim w ogóle jej dojście do skutku) to
    jest chyba na "własną prośbę" kontrolowanego.
    2. mam rację :))).

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 24. Data: 2002-10-21 07:26:31
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "bzr" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Witaj!
    > Tatiana ma rację .To napisała zawiera art.41 kodeksu pracy.Jednak jak
    stanowi
    > art.41 prim ,art.41 k.p. nie stosuje się w razie upadłości lub likwidacji
    > pracodawcy.Czyli wtedy nawet L-4 nie chroni.
    > Cały czas muwimy oczywiście o wręczeniu wypowiedzenia umowy o pracę a nie
    > rozwiązaniu umowy z różnych powodów bez wypowiedzenia.
    > Pozdrawiam. bzr.

    A czy to działa w dwe strony?
    Tzn czy np osoba na zwolnieniu może złożyć wypowiedzenie?

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 25. Data: 2002-10-21 17:02:20
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy podczas L-4-do Vicky
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>

    > stanowi
    wypowiedzenia umowy o pracę a nie

    > A czy to działa w dwe strony?
    > Tzn czy np osoba na zwolnieniu może złożyć wypowiedzenie?

    witaj!

    Tak może, zakaz wypowiadania dotyczy pracodawcy.

    pozdrawiam .bzr

  • 26. Data: 2002-10-21 18:09:40
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    > wypowiedzenia umowy o pracę a nie

    > witaj!
    >
    > Tak może, zakaz wypowiadania dotyczy pracodawcy.

    Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi :)

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 27. Data: 2002-10-21 19:19:39
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>

    > Właśnie apropos..
    > dostałam od lakarza L-4 z kodem 1 czyli że nie mogę chodzić tyle że lekarz
    > skierował mnie na rehabilitację
    > i tak się zastanawiam czy mam tam przefrunąć? Prawdę mówiąc nie korzystałam
    > nigdy z L-4 i nie wiedziałam że istanieje taki kod więc nawet nie
    > zareagowałam. I teraz nie wiem za bardzo co mam zrobić, bo jeśliby moi
    > kadrowcy wpadli na pomysł skomtrolowania mnie, a będę nieobecna w domu to
    > mam przechlapane.

    Jeszcze raz dzisiaj ja :) bzr

    Fruwać oczywiście możesz - jak tylko potrafisz ;)
    Mając zalecenie lekarza do uczestniczenia w rehabilitacji - musisz oczywiście
    jakoś tam dotrzeć.Współuczestniczenie w procesie leczniczym nie może być
    zakwalifikowane jako wykorzystywanie zwolnienia niezgodnie z jego
    przeznaczeniem. Dlatego też w razie kontroli w czasie uczestniczenia w
    zajeciach rehabilitacyjnych powinnaś podać osobom
    kontrolujacym /np.kontaktując się z nimi telefonicznie / uzasadnienie
    nieobecności podając miejsce i czas zajęć rehabilitacyjnych.Dobrze więc by
    było posiadać pisemne potwierdzenie udziału w zajęciach rehabilitacyjnych.

    Kończąc życzę szybkiego powrotu do zdrowia :)