  • 1. Data: 2009-11-17 14:34:17
    Temat: Wypowiedzenie a zwolnienie.
    Od: Lotar <c...@o...pl>

    Witam. Chciałem się dowiedzieć czy w przypadku nieobecności 5 dni
    pracy w miesiącu (kierownictwa niestety nie zastałem aby zgłosić
    wcześniej zaistniałą sytuacje) mogę się zwolnić bez żadnych
    konsekwencji. Jeśli złoże wypowiedzenie czy pracodawca może zaznaczyć
    w świadectwie pracy opuszczone dni? Czy musze odrobić swoją
    nieobecność i dopiero potem złożyć wypowiedzenie?
    I jeszcze jedno pytanie czy pracując na nocki nonstop 2miesiąc (24-8)
    przysługuje mi dodatkowa liczba godzin urlopu?

  • 2. Data: 2009-11-17 21:04:04
    Temat: Re: Wypowiedzenie a zwolnienie.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    s.googlegroups.com
    Lotar <c...@o...pl> pisze:

    > Chciałem się dowiedzieć czy w przypadku nieobecności 5 dni
    > pracy w miesiącu (kierownictwa niestety nie zastałem aby zgłosić
    > wcześniej zaistniałą sytuacje)
    Co ma znaczyć ta paplanina? Co ma do nieobecności zastanie kierownictwa?

    > mogę się zwolnić bez żadnych konsekwencji.
    To chyba nie były nieobecności nieusprawiedliwione, kwalifikujące cię do
    dyscyplinarki?

    > Jeśli złoże wypowiedzenie czy pracodawca może zaznaczyć
    > w świadectwie pracy opuszczone dni?
    Nie, niby dlaczego?

    > Czy musze odrobić swoją
    > nieobecność i dopiero potem złożyć wypowiedzenie?
    Słuchaj, jeśli dasz radę to opisz sensownie i konkretnie sytuację.
    Wypowiedzenie zawsze możesz złożyć.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-11-19 14:10:01
    Od: Lotar <c...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedz. A chodzi mi dokładnie o to że chciałem prosić o
    urlop 5 dniowy (niestety wolnego zostało mi 3dni), musiałem pilnie
    wyjechać. Urlop niestety nie został przezemnie zgłoszony ponieważ nie
    było kontaktu z przełozonymi.
    Zgłosiłem się zaraz piuerwszy dzień po nieobecności do biura z
    zapytaniem czy mogę odrobić te dni, kierownik powiedział że tak (w
    niedziele i soboty nocki), a jeśli nie przyjde grozi mi dyscyplinarne
    zwolnienie.
    Mam nagraną inna prace lepiej płatną z mozliwością zatrudnienia od
    lutego.
    Moje pytanie to czy z powyższym (nieobecność 5dni) mogę złożyć
    wypowiedzenie bez ponoszenia konsekwencji typu wpis np. w swiadectwo
    pracy o porzuceniu pracy, czy też musze odrobić zaległe dni?

  • 4. Data: 2009-11-19 14:47:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com
    Lotar <c...@o...pl> pisze:

> [...]
    > urlop 5 dniowy (niestety wolnego zostało mi 3dni), musiałem pilnie
    > wyjechać. Urlop niestety nie został przezemnie zgłoszony ponieważ nie
    Urlopu się nie zgłasza, o urlop się wnioskuje. Wyjątkiem są 4 dni w roku
    tzw. urlopu na żądanie (ale to są dni w ramach urlopu wypoczynkowego).

    > Zgłosiłem się zaraz piuerwszy dzień po nieobecności
    Czyli po prostu samowolnie nie stawiłeś się w pracy bez usprawiedliwienia.
    Ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych.

    > do biura z
    > zapytaniem czy mogę odrobić te dni, kierownik powiedział że tak (w
    > niedziele i soboty nocki), a jeśli nie przyjde grozi mi dyscyplinarne
    > zwolnienie.
    No, to wykazali się wyrozumiałością.

    > Mam nagraną inna prace lepiej płatną z mozliwością zatrudnienia od
    > lutego.
    Gratuluję.

    > Moje pytanie to czy z powyższym (nieobecność 5dni) mogę złożyć
    > wypowiedzenie bez ponoszenia konsekwencji typu wpis np. w swiadectwo
    > pracy o porzuceniu pracy, czy też musze odrobić zaległe dni?
    Możesz złożyć wypowiedzenie bez zadnego problemu. Możesz także (i to w
    chwilkę potem) otrzymać rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia w
    trybie art. 52 KP (tzw. dyscyplinarka za ciężkie naruszenie obowiązków
    pracowniczych) i fakt ten będzie odnotowany na świadectwie pracy. To już
    kwestia woli pracodawcy. Dodatkowo może on na drodze cywilnej dochodzić od
    ciebie odszkodowania za straty poniesione w wyniku twojego postępowania.
    Jak ci zaproponowali zamiast zasłużonego wylotu na twarz odpracowanie - to
    zrób to (tylko zadbaj o dowody, podpisz listę czy co tam macie) i wtedy
    wypowiadaj.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-11-19 15:34:37
    Od: Lotar <c...@o...pl>

    O to chodzi że zakład pracy zwolnić mnie nie chce, wręcz zatrzymać na
    siłe.
    Oczywiście dyscyplinarki nie chce mieć więc przemecze troche i potem
    "do widzenia".
    Dzięki wielkie.

  • 6. Data: 2009-11-19 17:50:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lotar wrote:
> [...]
    > siłe.
    > Oczywiście dyscyplinarki nie chce mieć więc przemecze troche i potem

    dyscyplinarke mozna wreczyc w ciagu miesiaca od dowiedzenia sie przez
    pracodawce o zdarzeniu.
    Potem już nie.
    Wiec za miesiac juz ci dyscyplinarki z tego powodu dac nie moga.

  • 7. Data: 2009-11-20 09:57:14
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 11:50:55 -0600, witek napisał(a):

    > dyscyplinarke mozna wreczyc w ciagu miesiaca od dowiedzenia sie przez
    > pracodawce o zdarzeniu.
    > Potem już nie.
    > Wiec za miesiac juz ci dyscyplinarki z tego powodu dac nie moga.

    Za 32 dni dowie się o tym WŁAŚCICEL/SZEF/PREZES.
    Chcesz powiedzieć że iż o sytuacji wiedział kierownik będzie miało
    znaczenie w kwestii "wiedzenie przez właściwą osobę decydująca o kwestii
    zatrudnienia"? :)
    Szef dowie się 32 dnia i z dniem 33 wypierdoli na pysk naszego bohatera w
    trybie art. 52 ;)

  • 8. Data: 2009-11-20 10:00:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > zatrudnienia"? :)
    > Szef dowie się 32 dnia i z dniem 33 wypierdoli na pysk naszego bohatera w

    Sądzisz że pracownik ma notarialnie powiadamiać o takich zdarzeniach?

    --
    spp