  • 1. Data: 2005-07-06 13:04:35
    Temat: Wypowiedzenie
    Od: "szarlotka" <m...@i...pl>

    Zdecydowałam się dać wypowiedzenie mojemu pracodawcy tuż po urlopie, który
    przypada mi na miesiąc sierpień.W tej firmie pracuję dokładnie od roku na czas
    określony-umowa o pracę na 3/4 etatu.Jaki mnie obowiązuje okres wypowiedzenia?Za
    poradę z góry dziękuję

  • 2. Data: 2005-07-06 13:06:37
    Temat: Re: Wypowiedzenie
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "szarlotka" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:33a6.000002dd.42cbd6e2@newsgate.onet.pl...
> [...]
    roku na czas
    > określony-umowa o pracę na 3/4 etatu.Jaki mnie obowiązuje okres

    Obowiązuje Cię dwutygodniowy termin wypowiedzenia, ale tylko wtedy,
    jeśli taką możliwość zawarto w umowie o pracę. W przeciwnym przypadku
    nie możesz rozwiązać umowy za wypowiedzeniem.

    L.

  • 3. Data: 2005-07-06 14:17:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > Obowiązuje Cię dwutygodniowy termin wypowiedzenia, ale tylko wtedy,
    > jeśli taką możliwość zawarto w umowie o pracę. W przeciwnym przypadku
    > nie możesz rozwiązać umowy za wypowiedzeniem.

    Tylko co? Musi pracować do śmierci? ;->
    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-07-06 14:28:17
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tylko co? Musi pracować do śmierci? ;->
    Nie. Jeśli umowa jest na czas określony i nie zawiera możliwości
    wypowiedzenia to musi świadczyć pracę do końca okresu na jaki została
    zawarta umowa.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-07-06 14:41:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojciech Skorupski wrote:

    > Nie. Jeśli umowa jest na czas określony i nie zawiera możliwości
    > wypowiedzenia to musi świadczyć pracę do końca okresu na jaki została
    > zawarta umowa.

    Ooops... Mea culpa - przysięgam, że widziałem słowo "nieokreśony" ;)

  • 6. Data: 2005-07-06 19:18:51
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    czas
    > określony-umowa o pracę na 3/4 etatu.Jaki mnie obowiązuje okres

    Kodeks pracy /ostatnia wersja/ przewiduje rozwiązanie umowy o pracę,
    ale jest to tak napisane, że ja tego nie mogę zrozumieć.
    Art.33 {Wcześniejsze rozwiązanie] Przy zawieraniu umowy o pracę na czas
    określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    I tu jest jasne, że jak w umowie nie ma wzmianki o takiej możliwości, to
    trzeba pracowć/ zatrudniać/ do końca umowy.
    Ale co znaczy następny artykuł?
    Art. 33 ze znaczkiem 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas
    określony w okolicznościach, o których mowa w art. 23 parafraf 2 zdanie
    drugie, wynosi 3 dzi robocze.
    A więc co wynika z poniższego artykułu do tego wyżej???
    A art 25 [ Kolejna umowa o pracę] paragraf 1. Zawarcie umowy o pracę na
    czas określony jest równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o
    pracę na czas nie określony, jeśli poprzednio strony dwukrotnie zawarły
    umowę o pracę na czas określony na nastpujące po sobie okresy, o ile przerwa
    między rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła 1 miesiąca.

  • 7. Data: 2005-07-06 19:30:18
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    czas
    > określony-umowa o pracę na 3/4 etatu.Jaki mnie obowiązuje okres

    Oczywiście powinno być zamiast art. 23, artykuł 25, zle wystukałam.

  • 8. Data: 2005-07-06 19:33:57
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > określony w okolicznościach, o których mowa w art. 23 parafraf 2 zdanie

    Ze umowe o prace na zastepstwo mozna rozwiazac za 3 dniowym wypowiedzeniem.

    > A więc co wynika z poniższego artykułu do tego wyżej???

    Nic. Te przepisy dotycza dwoch roznych rodzajow umow. Pierwszy dotyczy umowy
    na czas okreslony, a drugi umowy na zastepstwo (ktora jest szczegolnym
    rodzajem umowy zawieranej na czas okreslony- na czas koniecznosci
    zastepstwa.)

> [...]
    > przerwa
    > między rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie

    A ten cytat to juz nie wiem czego ma dotyczyc.

    Dan

  • 9. Data: 2005-07-06 20:11:07
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dan
    > Umów na zastępstępstwo dotyczy paragraf 3 artykułu 25, a w artykule 33
    odwojue sie do paragrafu 1 artykułu 25.

  • 10. Data: 2005-07-06 20:18:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maria wrote:

    [ciach]

    ... no właśnie - nie wiem, co napisała, bo nie umie cytować i oznaczać
    cytatów...

    Może się nauczy?