  • 1. Data: 2003-03-28 06:25:57
    Temat: Wypłata za urlop niewykorzystany
    Od: Lucjan <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Nasza firma likwiduje pięcioosobową placówkę, w której pracuję
    (jeszcze). Rozwiązanie umowy o pracę jest za porozumieniem stron (z
    różnych względów). Ale szanowne szefostwo nie chce nam wypłacić
    ekwiwalentu za niewykorzystany urlop. U mnie jest to ponad 2100 zł a
    koledzy mają jeszcze więcej. Tak więc jest się o co bić.
    Mam pytanie. Czy to w ogóle jest możliwe w oparciu o prawo RP aby nie
    zapłacić zwalnianemu pracownikowi za niewykorzystany urlop ? Czy jest/są
    takie okoliczności aby pracodawca rzeczywiście mógł tej kasy
    pracownikowi na odchodne nie wypłacić ?

    pozdrawiam
    Lucjan

  • 2. Data: 2003-03-28 06:36:51
    Temat: Odp: Wypłata za urlop niewykorzystany
    Od: "Jagoda-24" <J...@w...pl>

    Użytkownik Lucjan <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b60ps5$1k4$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > zapłacić zwalnianemu pracownikowi za niewykorzystany urlop ? Czy jest/są
    > takie okoliczności aby pracodawca rzeczywiście mógł tej kasy

    a niby na jakiej podstawie nie należy się powyzszy ekwiwalent??
    ma obowiązek wypłacić ekwiwalent nie ma takiego obowiązku art.171§3 k.p

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-29 01:03:30
    Temat: Re: Wypłata za urlop niewykorzystany
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 28 Mar 2003 07:25:57 +0100, Lucjan
    <w...@p...onet.pl> zakodował:

    >(jeszcze). Rozwiązanie umowy o pracę jest za porozumieniem stron (z
    >różnych względów).

    Zdajesz sobie sprawę z tego, że tracisz odprawę (min. 1 miesięczne
    wynagrodzenie) i 3 miesięczny zasiłek przez takie rozwiązanie umowy?

    > Ale szanowne szefostwo nie chce nam wypłacić
    >ekwiwalentu za niewykorzystany urlop.

    Albo udziela w naturze (od tego roku może posłać "na siłę") albo
    wpłaca ekwiwalent (informacja o tym jest w świadectwie pracy - jeżeli
    wpisze nieprawdę idź do sądu). Za ten rok przysługuje proporcjonalnie
    (czyli jeżeli pracujesz do końca marca to należy Ci się 3/12) -
    zaległy w całości (chyba, że jest sprzed ponad 3 lat, a praktycznie
    nawet 4).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775