  • 11. Data: 2005-11-14 13:03:49
    Temat: Re: Wypłata odzkodowania netto
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > W przypadku AC zależy to od warunków umowy - być może ubezpieczyłeś
    samochód
    > w kwocie netto

    Raczej nie. Wartość auta była wzięta z katalogu. A tam chyba są ceny brutto.
    Ale sprawdzę. A jak nie będzie nigdzie napisane NETTO to domyślnie należy
    przyjąć że jest BRUTTO?

  • 12. Data: 2005-11-15 15:16:12
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> wrote in message
    > Raczej nie. Wartość auta była wzięta z katalogu. A tam chyba są ceny
    brutto.
    > Ale sprawdzę. A jak nie będzie nigdzie napisane NETTO to domyślnie należy
    > przyjąć że jest BRUTTO?

    niestety nie - należy porównać sumę ubezpieczenia (od której naliczono
    procentowo składkę) z wartością samochodu w dniu zawarcia umowy (wartością z
    katalogu na tamten dzień). Nie można przyjąć, że jeśli nie napisane netto,
    to oznacza że brutto - istotne są suche liczby.

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 13. Data: 2005-11-15 19:11:21
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > katalogu na tamten dzień). Nie można przyjąć, że jeśli nie napisane netto,
    > to oznacza że brutto - istotne są suche liczby.

    Porównałem, wartość w dniu ubezp. jest równa wartości rynkowej. Ale niestety
    dzwoniłem już do Warty i uprzejmy pan powiedział, że tak jest napisane w OWU
    AC (o wypłacie netto). Pytanie tylko czy ten zapis jest zgodny z prawem?

  • 14. Data: 2005-11-16 08:46:00
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

> [...]
    OWU
    > AC (o wypłacie netto). Pytanie tylko czy ten zapis jest zgodny z prawem?

    poważnie? w któym miejscu OWU tak mówi?
    http://www.warta.pl/img/wiadomosci/nimg/produkty1361
    92.pdf

    § 19
    1. W przypadku dokonania naprawy pojazdu w warsztacie będącym płatnikiem
    podatku VAT, TUiR WARTA S.A. uzupełni
    kwotę odszkodowania wynikającą z wyceny kosztów naprawy - maksymalnie o
    wysokość kwoty podatku VAT wyliczonego
    od ustalonej przez TUiR WARTA S.A. kwoty wyceny kosztów naprawy, pod
    warunkiem:
    1) udokumentowania przez Ubezpieczonego - oryginalnymi fakturami VAT - faktu
    dokonania naprawy w warsztacie będącym
    płatnikiem podatku VAT oraz poniesienia kosztów naprawy wyższych niż
    ustalona przez TUiR WARTA S.A. kwota
    wyceny kosztów naprawy,
    2) stwierdzenia przez TUiR WARTA S.A. zgodności dokonanej naprawy z zakresem
    uszkodzeń uznanych przez TUiR
    WARTA S.A.,
    3) w uzasadnionych przypadkach przedstawienia naprawionego pojazdu do
    dokonania oględzin przez TUiR WARTA S.A.
    2. Odszkodowanie z tytułu szkody częściowej nie może być wyższe od wysokości
    szkody ustalonej zgodnie z
    postanowieniami OWU - odpowiednio dla każdego z wariantów oraz wyższe niż
    kwota wynikająca z postanowień § 21.
    3. W uzgodnieniu z Ubezpieczonym TUiR WARTA S.A. może dokonać rozliczenia
    szkody częściowej w pojeździe na
    zasadach likwidacji przewidzianych dla szkody całkowitej.
    4. W przypadku częściowego zniszczenia wyposażenia dodatkowego, objętego
    ochroną ubezpieczeniową, wysokość szkody
    ustala się wg wyceny w oparciu o przeciętne rynkowe koszty naprawy bez VAT.
    Po udokumentowaniu naprawy imiennymi
    fakturami TUiR WARTA S.A. dokona dopłaty - nie więcej jednak niż do wartości
    wyposażenia dodatkowego przyjętego do
    ubezpieczenia.
    5. W przypadku, gdy szkoda w pojeździe przekracza kwotę 2000 zł Ubezpieczony
    ma obowiązek wykonania dodatkowego
    badania technicznego po dokonanej naprawie i poinformowania w formie
    pisemnej TUiR WARTA S.A. o dacie jego
    przeprowadzenia.

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 15. Data: 2005-11-16 12:53:00
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    92.pdf

    > § 19
    > 1. W przypadku dokonania naprawy pojazdu w warsztacie będącym płatnikiem

    Ale ja nie wykonywałem naprawy w warsztacie (wtedy bardziej podpadam pod
    par. 18) na podstawie faktur, tylko rozliczyłem się z Wartą "z kosztorysu".
    Potem tematem zająłem się sam. I tak wyszło mnie dużo taniej, nawet jak
    wziąlęm kwotę netto. Ale nie o to chodzi. Dlaczego jeśli można wziąć więcej
    mam brać mniej? Pytanie tylko czy można?

  • 16. Data: 2005-11-16 13:50:10
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2005 13:53:00 +0100, Robert J. napisał(a):

> [...]
    > wziąlęm kwotę netto. Ale nie o to chodzi. Dlaczego jeśli można wziąć więcej
    > mam brać mniej? Pytanie tylko czy można?

    Nie można - bo VAT jest takim podatkiem, że ktoś go musi zapłacić żeby ktoś
    inny mógł go odliczyć.
    Jeżeli chcesz od ubezpieczyciela dostać VAT to zgłoś się jako podatnik VAT,
    zapłać go od naprawy swojego auta a wtedy z pewnością ubezpieczyciel będzie
    musiał ci go zwrócić.
    Cała dyskusja wtym wątku toczy się bezproduktywnie i wynika z nieznajomości
    zasdy funkcjonowania tego podatku.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 17. Data: 2005-11-17 10:51:13
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Mieczysław" <m...@o...pl> wrote in message
    > Cała dyskusja wtym wątku toczy się bezproduktywnie
    od pewnego momentu, zgoda.

    > wynika z nieznajomości
    > zasdy funkcjonowania tego podatku.
    nie zgodze sie - wynika z nieznajomosci swobody zawierania umow - VAT nie ma
    nic do rzeczy.

    Gdyby szkoda była z OC, wypłata brutto nawet jesli poszkodowany nie naprawia
    pojazdu, tylko np. jeździ uszkodzonym,.

    p.
    W,

  • 18. Data: 2005-11-17 10:52:16
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

> [...]
    > wziąlęm kwotę netto. Ale nie o to chodzi. Dlaczego jeśli można wziąć
    więcej
    > mam brać mniej? Pytanie tylko czy można?

    można - taką zawarłeś umowę. Jeśli naprawisz i za to zapłacisz, to masz
    brutto, jeśli do kieszeni, to masz netto. Tak chciałeś, tak masz - AC jest
    dobrowolne.

    p.
    W,

  • 19. Data: 2005-11-17 11:01:05
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 16 lis o godzinie 14:50, na pl.soc.prawo, Mieczysław napisał(a):

    > Nie można - bo VAT jest takim podatkiem, że ktoś go musi zapłacić żeby ktoś
    > inny mógł go odliczyć.

    No *prawie* prawda. A prawie to dlatego że konsument kupując towar/usługę
    płaci wartość brutto sprzedawcy/usługodawcy - prawda?
    A Twoje błędnie sformułowane zdanie wypacza sens tzw. podatku VAT. Wręcz
    nie odlicza go ten co 'dostał' VAT tylko *musi* go wpłacić do US !!!!!
    ew. jeżeli z kolei ten co 'dostał' VAT zakupił jakies inne towary/usługi -
    może 'zbilansować' VAT - tzw. kwota podatku należna/naliczona
    Rozumiesz to czy nie?
    Jeżeli nie - udaj się na pl.soc.podatki - albo najlepiej do Ustawy o
    podatku od towarów i usług VAT.

    > Jeżeli chcesz od ubezpieczyciela dostać VAT to zgłoś się jako podatnik VAT,
    > zapłać go od naprawy swojego auta a wtedy z pewnością ubezpieczyciel będzie
    > musiał ci go zwrócić.

    Powiedz mi - czy widziałeś na oczy fakturę VAT bez VATu?????
    Mam tu bynajmniej na myśli podmiot który nie jest zwolniony z tego podatku,
    ani w przypadku kiedy podatek VAT wynosił 0%.
    Udaj się na lekkie korepetycje Mieciu ;0

    > Cała dyskusja wtym wątku toczy się bezproduktywnie i wynika z nieznajomości
    > zasdy funkcjonowania tego podatku.

    Trafiłeś w samo sedno!!!!!
    Mietek - do tablicy ;)))

    --
    Herbi
    17-11-2005 12:01:01

  • 20. Data: 2005-11-17 14:31:20
    Od: t...@p...onet.pl

    > Gdyby szkoda była z OC, wypłata brutto nawet jesli poszkodowany nie naprawia
    > pojazdu, tylko np. jeździ uszkodzonym,.

    Sprawdziłem to dzis w pzu i niestety oni inaczej to widzą ,
    gosc stwierdził ze musze miec rachunki na wszystkie czesci i robocizne
    to wtedy wyplacą brutto, mam tylko na czesci i materiały lakiernicze
    nie mam na robocizne bo blacharz wykonał to oczywiscie poza ewidencją jak
    wiekszosc jego pracy .Zapytałem jeszcze tego goscia z pzu czy konieczna
    jest faktura vat na tą robocizne to stwierdził ze nie.
    Co zrobic aby pzu uznało moje stanowisko w tej sprawie?