  • 1. Data: 2005-11-11 18:17:27
    Temat: oprocentowanie kaucji za sklep ?
    Od: "FaberPlus" <f...@p...pl>

    od ponad 4 lat jestem najemcą lokalu handlowego od spłódzielni
    mieszkaniowej. W dniu podpisania umowy musiałem wpłacic kaucję w wysokości 3
    czynszy ( około 15 tys zł. co cztery lata temu było znaczną kwotą ). W
    umowie jest napisanie , że kaucja nie podlega oprocentowaniu ( musiałem się
    zgodzić na takie warunki, bo nici z najmu ). Czy jest to zgodne z prawem ,
    czy należa mi się jakieś odsetki lub inne profty ?z góry dzięki za odp.
    Dodam jeszcze, że za każde opóźnienie w opłaceniu czynszu mam naliczane
    odsetki ustawowe.

  • 2. Data: 2005-11-12 14:20:09
    Temat: Re: oprocentowanie kaucji za sklep ?
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > się zgodzić na takie warunki, bo nici z najmu ). Czy jest to zgodne z
    > prawem , czy należa mi się jakieś odsetki lub inne profty ?z góry dzięki

    Tylko ustawowe za zwloke

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 3. Data: 2005-11-13 11:51:42
    Od: "FaberPlus" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko ustawowe za zwloke
    >
    > Pozdrawiam,
    > Michal

    ale co ustawowe i za jaką zwłokę. Przecież kaucję przetrzymują mi juz 4 lata
    i chyba nie powinni mi płacic za cały ten okres, czy może tak. Uzbierał by
    się niezła kwota.

  • 4. Data: 2005-11-13 13:17:56
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > ale co ustawowe i za jaką zwłokę. Przecież kaucję przetrzymują mi juz 4
    > lata i chyba nie powinni mi płacic za cały ten okres, czy może tak.
    > Uzbierał by się niezła kwota.

    W pewnym momencie kaucje musza zwrocic i od tego momentu mozesz liczyc na
    odsetki ustawowe za zwloke. Na odsetki umowne nie - bo w umowie, jak
    piszesz, o takich nie bylo mowy

    Pozdrawiam,
    Michal