  • 11. Data: 2003-09-10 22:50:39
    Temat: Re: Wyplata a termin wplyniecia na konto
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Już nie pamiętam gdzie i kiedy, ale czytałem gdzieś orzeczenie, że wypłata
    | ma być postawiona do dyspozycji pracownika od dnia xxx, co oznacza, że
    tego
    | dnia ma się znaleźć na jego koncie i pracodawca ma obowiązek zlecić
    przelew
    | z wyprzedzeniem. Ktoś właśnie tak wygrał sprawę o odsetki.

    Ja też to pamiętam. Problem jest w sposobie ujęcia tego terminu w umowie.
    Zazwyczaj pisze się, że wypłata następuje 10 danego miesiąca i jest wówczas
    bez dyskusji, że ma być 10 na koncie pracownika. problem powstaje przy
    interpretacji zapisu zastosowanego w tym wypadku. No bo pracodawca przelewu
    dokonuje w terminie.

  • 12. Data: 2003-09-11 08:41:04
    Od: "AJA" <n...@g...pl>

    Bardzo dziekuje za pomoc jaka otrzymalem. Sprzeczalem sie w firmie miedzy
    kolegami ze data 10 to data kiedy pracodawca ma obowiazek ze swojego konta
    dokonac przelew na moje konto. Fakty jakie mi przedstawiliscie sa inne.
    Dzialajace na moja korzysc.
    BTW w jednym z postow byla mowa ze wyjasniane to bylo gdzies. Znalazlem i
    to: http://www.oip.pl/wroclaw/faq.htm#faq_w10

    Pozdrawiam
    AJA