  • 1. Data: 2003-08-13 11:00:59
    Temat: Wypisywanie reczne faktury VAT
    Od: "...:: Krzys ::..." <s...@h...pl>

    witam
    okazaloa sie ze w firmie praktykuje sie ow przypadlosc polegajaca na
    lenistwu
    wystawiajacych fakut np dla nas. i w polu odbiorca jest zueplnie czysto..
    czy mozemy wypisac innym charakterem pisma innym dlugopisem
    wlasne dane czy tez moze to zrobic tylko wystawijacy,
    jesli mozna gdzies zerknac na przepisy chetnie bym podsunol
    to ow ksiegow pod nos, wg mnie to fakturak od A do Z
    powinna byc napisane czytelnie i kompletnie...

    prosze o pomoc w w/w sprawie
    pozdr

  • 2. Data: 2003-08-13 11:11:53
    Temat: Re: Wypisywanie reczne faktury VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ...:: Krzys ::... napisał:

> [...]
    > to ow ksiegow pod nos, wg mnie to fakturak od A do Z
    > powinna byc napisane czytelnie i kompletnie...

    Nie ma przepisów okreslających jakim długopisem i charakterem pisma musi
    byc wypełniona faktura.
    Teoretycznie każda literke mozna w innym kolorze i innym charakterem,
    moga byc serduszka zamiast kropek na "i" i też bedzie ok ;-)

    Przepisy mówia jakie dane powinna zawierac faktura. Nie jak mają byc na
    nią naniesione.

    Teoretycznie fakturę wystawia sprzedawca. Teoretycznie powinna byc
    kompletna w momencie dotarcia do nabywcy.

    Pytanie - czy te niedopisane faktury przychodzą w dwóch egzemplarzach -
    wy wypełniacie oba i odsyłać kopie wystawcy, czy po prostu dostajecie
    swój oryginał na ktorym wpisujecie brakujące dane.

    W pierwszy przypadku - ok, lenistwo straszne, formalnie tak byc nie
    powinno, ale nie katastrofa, bo istotne jest żeby oba egzeplarze faktury
    w momencie ich księgowania były identyczne pod względem treści.

    W drugim przypadku - może byc bieda bo sprzedający wypełni ta sama
    fakturę danymi innego kupującego (rozmyslnie lub nie) a w razie
    krzyzowej kontroli wasz egzemplarz nie będzie miał potwierdzenia u
    wystawcy - tracicie mozliwośc odliczenia VAT z tej faktury.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-13 11:45:50
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > krzyzowej kontroli wasz egzemplarz nie będzie miał potwierdzenia u
    > wystawcy - tracicie mozliwośc odliczenia VAT z tej faktury.

    Generalnie najlepiej odsylac takie faktury jako niekompletne.