  • 1. Data: 2003-08-13 10:25:50
    Temat: spółka jawna a DG
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    sprawa wygląda tak:
    nie prowadzę działalności gospodarczej
    zawieram umowę spółki jawnej z przedsiębiorcą

    czy w związku z wejściem do spółki j. powinienem sam też założyć działalność
    gospodarczą?

    burenezo

  • 2. Data: 2003-08-13 10:39:38
    Temat: Re: spółka jawna a DG
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tom napisał:

> [...]
    > zawieram umowę spółki jawnej z przedsiębiorcą
    >
    > czy w związku z wejściem do spółki j. powinienem sam też założyć działalność

    Nie. Przedsiębiorcą jest spółka i to ona podlega wpisowi do KRS, w
    odróżnieniu od spółki cywilnej - spółki przedsiębiorców którzy maja
    swoje odrębne od spółki wpisy w ewidencji.

    Nie ma też znaczenia fakt czy twój wspólnik jest przedsiębiorca czy nie
    - i tak jego wpis do ewidencji działalności gopodarczej nie będzie
    związany ze spółką (która na dodatek jest zarejestrowana w KRS a nie w EDG).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-13 11:04:38
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    > - i tak jego wpis do ewidencji działalności gopodarczej nie będzie
    > związany ze spółką (która na dodatek jest zarejestrowana w KRS a nie w

    o znowu Maddy?
    mam dzisiaj do ciębie szczęście. Dzięki za odpowiedź

    burenezo