  • 1. Data: 2008-07-22 13:43:08
    Temat: Wypadek przy pracy
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    10 miesięcy temu mąż złamał nogę na schodach biurowca, w którym pracuje.
    Nie składał dokumentów do ZUS'u ani nie sporządzono wtedy protokołów
    czy innej dokumentacji, ponieważ usłyszał dzwoniąc do ZUS'u, że wszelkie
    formalności związane z odszkodowaniem załatwia się po zakończeniu leczenia.
    Teraz okazuje się, że w ciągu 14 dni od wypadku powinien być sporządzony
    protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.
    Pracodawca oczywiście nie robi problemu,ale mam kilka pytań:
    1. Czy protokół sporządzić z datą z dnia po wypadku, czy z dzisiejszą -
    ma to jakieś znaczenie?
    2. W punkcie 12 protokołu jest zapis: "Przeszkody lub trudności, które
    uniemożliwiły sporządzenie protokołu w wymaganym terminie 14 dni". Co
    powinien tam wpisać, aby było dobrze? ;-)

    Jeżeli ktokolwiek może podzielić się jeszcze jakimiś sugestiami jak to
    załatwić, aby otrzymać odszkodowanie będziemy bardzo wdzięczni ;-))

    Pozdrowienia
    Smykas

  • 2. Data: 2008-07-22 14:01:08
    Temat: Re: Wypadek przy pracy
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 22 Jul 2008 15:43:08 +0200, s...@p...onet.pl napisał(a):

    > Pracodawca oczywiście nie robi problemu,ale mam kilka pytań: 1. Czy
    > protokół sporządzić z datą z dnia po wypadku, czy z dzisiejszą - ma to
    > jakieś znaczenie?

    Oczywiście, że z taką datą, z jaką sporządzony jest protokół.

    > 2. W punkcie 12 protokołu jest zapis: "Przeszkody lub trudności, które
    > uniemożliwiły sporządzenie protokołu w wymaganym terminie 14 dni". Co
    > powinien tam wpisać, aby było dobrze? ;-)

    Poinformował pracodawcę, a pracodawca odmówił sporządzenia protokołu? Czy
    po prostu poszedł do domu?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-07-22 14:13:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Poinformował pracodawcę, a pracodawca odmówił sporządzenia protokołu?

    Po co go informować o tym co wie ?? Trochę nielogiczne :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 4. Data: 2008-07-22 14:59:19
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Olgierd pisze:
    > Poinformował pracodawcę, a pracodawca odmówił sporządzenia protokołu? Czy
    > po prostu poszedł do domu?

    Poinformował pracodawcę (nawet go zawiózł na pogotowie) ale pracodawca
    sam nie wiedział, że taki protokół trzeba sporządzić ;-) Więc nie ma tu
    złej woli tylko nieznajomość prawa/przepisów.
    Czy to może być podstawą do odrzucenia wniosku przez ZUS? Jak z tego
    wybrnąć ?

    Pozdrowienia
    Smykas

  • 5. Data: 2008-07-22 18:18:04
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Czy to może być podstawą do odrzucenia wniosku przez ZUS? Jak z tego
    > wybrnąć ?
    >
    > Pozdrowienia
    > Smykas
    Odrzucenia jak odrzucenia, ale czarno widzę możliwość uzyskania odszkodowania.Nie
    stwierdzą
    uszczerbku z powodu złamania.No, chyba,że wybitnie parszywe złamanie.
    W komercyjnej firmie, owszem dostanie kasę z ubezp. pracowniczego np.
    R.

  • 6. Data: 2008-07-23 07:00:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 22 Jul 2008 16:59:19 +0200, s...@p...onet.pl napisał(a):

    > Poinformował pracodawcę (nawet go zawiózł na pogotowie) ale pracodawca
    > sam nie wiedział, że taki protokół trzeba sporządzić ;-) Więc nie ma tu
    > złej woli tylko nieznajomość prawa/przepisów.

    No cóż, pracodawca musi zatem sporządzić protokół, z datą prawidłową,
    napisać jaka jest przyczyna opóźnienia -- i liczyć na to, że nikt mu się
    za to do 4 liter nie dobierze.

    > Czy to może być podstawą
    > do odrzucenia wniosku przez ZUS? Jak z tego wybrnąć ?

    Nie, to podstawą być nie może, chyba że ZUS stwierdzi, że jest jakaś
    machloja (np. konieczne byłoby powołanie biegłego, a dziś biegły nic nie
    będzie mógł zrobić ze sprawą).
    Ale wówczas pracownikowi przysługuje odszkodowanie od pracodawcy.