  • 1. Data: 2008-07-22 09:01:12
    Temat: Kiedy należą sie odsetki ustawowe?
    Od: "moki1" <m...@N...gazeta.pl>

    Wykonałem pewną pracę, wystawiłem fakturę z oznaczonym terminem płatności.
    Kontrahent ociągał sie z płatnością.
    Wysłałem nieformalnego maila z przypomniniemem, w którym domagałem się
    płatności+odsetki za zwłokę. Kontrahent zapłacił gołą kwotę, ale pewnie na
    skutek pomyłki, zapłacił ją dwukrotnie.
    Co należy zrobić w takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2008-07-22 09:05:32
    Temat: Re: Kiedy należą sie odsetki ustawowe?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    moki1 pisze:
> [...]
    > Wysłałem nieformalnego maila z przypomniniemem, w którym domagałem się
    > płatności+odsetki za zwłokę. Kontrahent zapłacił gołą kwotę, ale pewnie na

    1. Obliczyć odsetki od dnia terminu płatności do dnia zapłaty
    2. Od kwoty faktury odjąć tak obliczoną wysokość odsetek
    3. Zwrócić kwotę będącą różnicą z punktu 2.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-07-22 09:28:27
    Od: "moki1" <m...@g...pl>

    Dzięki.

    > 1. Obliczyć odsetki od dnia terminu płatności do dnia zapłaty
    > 2. Od kwoty faktury odjąć tak obliczoną wysokość odsetek
    > 3. Zwrócić kwotę będącą różnicą z punktu 2.

    Czyli odsetki można naliczyć z automatu nie mając wcześniejszej umowy
    przewidującej to wprost?

  • 4. Data: 2008-07-22 09:31:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    moki1 pisze:
    > Dzięki.

    > Czyli odsetki można naliczyć z automatu nie mając wcześniejszej umowy
    > przewidującej to wprost?

    Tak, ponieważ odsetki (ustawowe) należą się z mocy ustawy, jeśli
    dłużnik pozostaje w zwłoce.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-07-22 10:15:40
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 22 Lip, 11:31, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Tak, ponieważ odsetki (ustawowe) należą się z mocy ustawy, jeśli
    > dłużnik pozostaje w zwłoce.

    Wystarczy opóźnienie :-)

  • 6. Data: 2008-07-22 10:15:55
    Od: kam <...@...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Tak, ponieważ odsetki (ustawowe) należą się z mocy ustawy, jeśli
    > dłużnik pozostaje w zwłoce.

    wystarczy że się opóźnia

    KG

  • 7. Data: 2008-07-22 10:32:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kam pisze:

    > wystarczy że się opóźnia

    Widzę, że już druga taka uwaga ;) A gdzie znajdę opis różnicy
    pomiędzy ww.?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-07-22 11:31:44
    Od: kam <...@...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Widzę, że już druga taka uwaga ;) A gdzie znajdę opis różnicy pomiędzy
    > ww.?

    art.476 kc
    zwłoka to opóźnienie wynikające z okoliczności za które odpowiada dłużnik

    KG

  • 9. Data: 2008-07-22 11:53:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    kam pisze:

    > art.476 kc
    > zwłoka to opóźnienie wynikające z okoliczności za które odpowiada dłużnik

    To ja bym się sprzeczała czy samo "opóźnienie" bez warunku że dłużnik za
    nie odpowiada (a więc nie zwłoka) jest podstawą do naliczania odsetek.

    A co jak mp. wierzyciel podał nieprawidłowy numer rachunku bankowego?
    Jest opóźnienie, nie ma zwłoki.

    Opóźnienie nie wystarczy, potrzebna zwłoka.

    Kolego, czytaj swoje własne cytaty bo.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-07-22 11:55:11
    Od: kam <...@...pl>

    Maddy pisze:
    > To ja bym się sprzeczała czy samo "opóźnienie" bez warunku że dłużnik za
    > nie odpowiada (a więc nie zwłoka) jest podstawą do naliczania odsetek.

    to posprzeczaj się z art.481 par.1 kc

    KG