  • 1. Data: 2002-05-14 11:58:58
    Temat: Wypadek drogowy i wina
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Witam!
    Kolega opowiedział mi co mu się przydarzyło w minioną środę:
    Samochod wyjezdza z bramy na droge glowna (sktręcając w lewo). Po drodze
    głównej - ale po pasie do przeciwnego kierunku ruchu - jedzie samochód
    (wyprzedza korek, ale wyprzedza przekraczając linię ciągłą) - z dużą
    predkością. Rysunek poglądowy:

    ______ 1 ____________________
    KOREK KOREK KOREK <<<2
    ______ _ _ _ ____________________
    1>>> <<< 2
    _______________________________

    Dochodzi do zderzenia. Kto jest winien:
    a) 1 - bo nie ustąpił pierszeństwa?
    b) 2 - bo przekroczył ciąglą linię i jechał pod prąd?

    Policja ustaliła, że winien był 1 (IMHO bezzasadnie). Właściciel auta
    bedac pod wplywem wydarzenia przyjmuje mandat. Pytanie drugie: czy w
    tej sytuacji mozna domagać się anulowania mandatu? Jak to zrobić? Jakie
    są szanse na zmianę orzeczenia o winie, jak to przeprowadzić?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-05-14 15:01:35
    Temat: Re: Wypadek drogowy i wina
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a) 1 - bo nie ustąpił pierszeństwa?
    > b) 2 - bo przekroczył ciąglą linię i jechał pod prąd?
    >
    > Policja ustaliła, że winien był 1 (IMHO bezzasadnie).

    Prawidłowo.Winny nieustąpienia pierwszeństwa jest nr 1.Nr 2 powinien
    dostać mandat za przekroczenie linii ciągłej(pewnie dostał).

    Leszek