  • 1. Data: 2004-01-28 17:37:58
    Temat: alimenty zwrot do zus
    Od: "leon" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pisze tutaj poniewaz na archiwum takiego przypadku nie znalazlem. We wrzesniu
    ubieglego roku jako osoba dostajaca alimenty i studiujaca otrzymalem
    zawiadominie z Funduszu Alimentacyjnego ZUS o wstrzymaniu od pazdziernika
    wyplaty alimentow az do czasu dostarczenia zaswiadczeniu o dalszej nauce.
    Takie pismo zreszta dostawalem co roku, jedyna roznica byl fakt iz teraz nie
    zaliczylem sesji we wrzesniu i przerwalem studia. Dzisiaj przyszlo mi pismo
    z FA o zwrot nieslusznie pobranego swiadczenia za termin 01.06.2003 do
    30.09.2003 oraz odsetek co mnie strasznie zdziwilo. Teraz takie pytanie: czy
    maja prawo zadac zwrotu jezeli
    a) sesja egzaminacyjna trwa tez we wrzesniu wiec ciagle jestem studentem

    b) na otrzymanym we wrzesniu pismie nie bylo wzmianki o mozliwej
    koniecznosci zwrotu alimentow za wakacje

    c) czy jako osoba bezrobotna moge sie ubiegac o umozenie tej kwoty

    d) czy mieli obowiazek przyslac tozawiadomienie wczesniej niz po 4 misiacach
    i narosnieciu odstetek

    leon