  • 11. Data: 2009-06-02 22:13:20
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a zameldowanie na pobyt stały
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@w...pl pisze:

    > Przy zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 3 miesiące najemca
    > (najemcy), osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub
    > właściciel (współwłaściciele) lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu
    > osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć
    > do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu.

    Stolicą Szwecji jest Sztokholm.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-06-03 04:57:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Dawniej do dwóch miesięcy nie wpisywali w dowód i chyba Ci się z tym
    > pomyliło. Pobyt czasowy może być znacznie dłuższy i chyba w ogóle nie ma
    > górnego ograniczenia.

    Przeczytaj ustawe.
    Może byc. Jak uzasadnisz dlaczego.

  • 13. Data: 2009-06-03 06:16:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    > obowiązuje - wtedy na zgłoszeniu do zameldowania poświadczasz swoim
    > podpisem, że dana osoba przebywa (mieszka) w danym mieszkaniu.

    A co z wymeldowaniem?
    Dajmy na to właściciel wypowiada umowę najmu, mija czas jej wypowiedzenia,
    umowa się rozwiązuje, a najemca ani myśli się wymeldować? Nie mówiąc już o
    tym mrowiu ludzi, których zamedlował na własną rękę.
    Czy właściciel lokalu ma wówczas prawo sam ich wszystkich wymeldować czy
    też meldunek wygasa automatycznie wraz z rozwiązaniem umowy?

  • 14. Data: 2009-06-03 07:52:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

> [...]
    > Czy właściciel lokalu ma wówczas prawo sam ich wszystkich wymeldować czy
    > też meldunek wygasa automatycznie wraz z rozwiązaniem umowy?

    Trzeba wtedy wymeldować w drodze decyzji administracyjnej. Poczytaj
    poniżej, co prawda link odnosi sie zameldowania, ale analogicznie jest z
    wymeldowaniem.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-06-03 08:31:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Trzeba wtedy wymeldować w drodze decyzji administracyjnej. Poczytaj
    > poniżej, co prawda link odnosi sie zameldowania, ale analogicznie jest z
    > wymeldowaniem.

    http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.
    php?adres=231

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-06-03 08:35:06
    Od: zwi <z...@o...pl>

    witek pisze:

    > Przeczytaj ustawe.
    > Może byc. Jak uzasadnisz dlaczego.

    Może prawo się zmieniło w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy byłem
    studentem byłem zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres pięciu lat

    ZWI

  • 17. Data: 2009-06-03 08:46:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    zwi pisze:

    > Może prawo się zmieniło w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy byłem
    > studentem byłem zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres pięciu
    > lat

    Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-06-03 08:47:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> writes:

> [...]
    > Czy właściciel lokalu ma wówczas prawo sam ich wszystkich wymeldować
    > czy też meldunek wygasa automatycznie wraz z rozwiązaniem umowy?

    Nie chca sie _wymeldowac_ czy nie chca sie _wyprowadzic_?

    Bo jesli sie wyprowadzili, to wlasciciel wymeldowuje osoby
    niemieszkajace zalatwiajac tzw. decyzje administracyjna.

    A jesli sie _nie wyprowadzili_, to wlasciciel ma duzy klopot
    niezwiazany z tym, czy sa zameldowani, czy nie...

    MJ

  • 19. Data: 2009-06-03 09:14:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zwi wrote:

    > Może prawo się zmieniło w tej kwestii ale w latach 90-tych kiedy byłem
    > studentem byłem zameldowany w akademiku na pobyt czasowy na okres pięciu
    > lat

    No to przeciez napisalem, ze jak uzasadnisz, ze twoj pobyt ma charakter
    tymczasowy, to sie zameldujesz na pobyt czasowy ponad dwa miesiace.

  • 20. Data: 2009-06-03 09:16:10
    Od: zwi <z...@o...pl>

    spp pisze:

    > Raczej corocznie na 10 m-cy. ;)

    Ja tam nie wiem jak to w urzędzie było napisane. W dowodzie osobistym
    (takiej zielonej książeczce) miałem jeden wpis o zameldowaniu na pobyt
    czasowy i były tam dwie daty, które dzieliło mniej więcej 5 lat :)

    ZWI