  • 1. Data: 2006-08-28 15:01:22
    Temat: Wymówienie o prace i porzucenie pracy.
    Od: "Radzi84" <r...@o...pl>

    Witam!!!
    Mam pytanie:

    Ja i 3 moich kolegów znaleźliśmy sobie inną prace.
    Ja pracuje w obecnym zakładzie 2lata, a koledzy 2,5 ; 5 i 5.
    Złożyliśmy wymówienie o prace i dyrcio nam nie podpisał, tylko
    dał pisemka ze mi przysł. okers wypowiedzenia 2 tygodnie, a moim
    kolegom 1 miesiąc i tym co mają 5 lat przepracowane 3miechy.

    Co zrobić, jak nowy pracodawca powiedział ze nie bedzie czekał za
    nami 3 miesięcy?! Mamy miesiąc (2 moich kolegów).

    Albo czterech tam jedzie, albo wcale!!!

    Czy mają Porzucić prace?
    Czy to nie popsuje im papierów?
    Jak to zrobić, zeby było dobrze?

    Szef nie chce iść na ugode. Zabardzo mu na nas zależy i dał maximum
    czsu wypowiedzenia!!!
    "Nie zrobi z niewolnika dobrego pracownika!!!"

    Jezeli coś macie, powiedzcie jak to napisać, ewentualnie co
    zrobić?!!!

  • 2. Data: 2006-08-28 17:17:13
    Temat: Re: Wymówienie o prace i porzucenie pracy.
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Radzi84" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

[...]

    wypowiedzenie z winy pracodawcy ze skutkiem natychmiastowym? szczeguły: KP

    --
    pozdrawiam
    bolo

  • 3. Data: 2006-08-29 11:14:55
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    Użytkownik "bolo" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak to zrobić, zeby było dobrze?
    >
    > wypowiedzenie z winy pracodawcy ze skutkiem natychmiastowym? szczeguły: KP

    A na jakiej podstawie z winy pracodawcy? Nie wyplaca pensji w terminie??
    W tej sytuacji sa takie terminy wypowiedzen jak to przestawil Wam
    pracodawca. Z tego okresu mozna "uszczknac" jedynie przslygujacy urlop i to
    w przypadku, gdy pracodawca nie bedzie przeciwko i nie zechce wyplacic
    ekwiwalentu.
    Jesli z pracodawca nie idzie sie w zaden sposob dogadac pozostaje faktycznie
    porzucenie pracy, ale zle to wyglada na swiadectwie pracy (szczegolnie tym
    5-letnim). Pojdzcie na kompromis; zawsze jest mozliwy, chociazby
    przytoczeniem "argumentu" ze "od jutra" rzucacie prace lub przez miesiac
    jeszcze popracujecie pod warunkiem podpisania wypowiedzen z miesiecznym
    terminem wypowiedzenia (oczywiscie za porozumieniem stron).

    Pozdrawiam,
    marp

  • 4. Data: 2006-08-29 11:36:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    MarP napisał(a) :
    > Jesli z pracodawca nie idzie sie w zaden sposob dogadac pozostaje faktycznie
    > porzucenie pracy, ale zle to wyglada na swiadectwie pracy (szczegolnie tym
    > 5-letnim).

    Żeby tylko na świadectwie pracy. Szef może ich przeciągnąć po
    sądach za dokonanie strat w firmie. Odszkodowanie może być dosyć
    ciekawe. Ja bym nie ryzykował porzucenia pracy. Chyba, że
    wiadomo, że firma już pada i długo nie pociągnie. Wtedy _może_
    teoretycznie nikt by się nie ubiegał o odszkodowanie. Albo wręcz
    podniesie zarzut, że to z ich powodu się rozpadła.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: nie pisz chwilowo na Onet, bo listy nie dochodzą !!!

  • 5. Data: 2006-08-29 16:01:46
    Od: "radzi84" <r...@o...pl>

    Jest ugoda!!!
    Miesiąc wypowiedzenia dla wszystkich.

    Dzięki za odpowiedz.

  • 6. Data: 2006-08-29 16:48:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    radzi84 napisał(a) :

    > Jest ugoda!!!
    > Miesiąc wypowiedzenia dla wszystkich.
    >
    > Dzięki za odpowiedz.

    No to gratulacje. Szef pewnie też myślący. Wie, że "z niewolnika
    nie ma pracownika".