  • 1. Data: 2006-02-01 09:39:48
    Temat: P r a w n y terror w Polsce - czas to zakonczyc.
    Od: CC <o...@i...pl>

    W Polsce co roku Monitor Polski w ktorym publikuje sie akty prawne
    liczy kilkadziesiat tysiecy stron.

    W zwiazku z ostatnim wypadkiem w Katowicach ministrowie zapowiadaja
    kolejne akty prawne, kontrole, kary, mandaty, etc.

    Juz sa pierwsze ofiary tych zapowiedzi - spadl czlowiek z dachu bo sie
    przestraszyl ze przyjdzie do niego milicja i wlepi mu mandat za to ze
    ma snieg na dachu.

    Kazdy obywatel jest szantazowany przez panstwo ze nieznajomosc prawa
    nie dziala na jego korzysc ale wprost przeciwnie - kazdy obywatel ma
    znac prawo.

    To jest oczywisty szantaz - oszustwo - i klamstwo.

    To wlasnie panstwo ktore oglasza tysiace ustaw, rozporzadzen,
    zarzadzen, etc. nie ma prawa wymagac od obywatela aby on wszystko to
    znal.

    Nie ma zadnego profesora prawa ktory by to znal a co dopiero obywatel.

    Jest szczegolnie haniebne ze w powszechnym systemie nauczania nie ma
    przedmiotu prawo - od lat postuluje w moim serwisie aby prawo stalo
    sie obowiazkowym przedmiotem w szkole.

    Jest oczywiste ze skoro panstwo wymaga od obywatela znajomosci prawa -
    produkyje tysiace stron aktow prawnych a jednoczesnie nie naucza
    obywateli prawa, to postepuje w sposob haniebny - tysiace ludzi siedzi
    w wiezieniu, zostali ukarani karami, grzywnami, etc dlatego bo
    popelnili czyn o ktorym nie wiedzieli ze jest niezgodny z Prawem.

    Oczywiscie taka sytuacja nie jest przypadkowa.

    Najwiecej na niej korzysta srodowisko prawnikow - oni zarabiaja na tym
    miliony zl rocznie - kazda ustawa to zwiakszenie rynku uslug prawnych
    a tym samych przychodow dla prawnikow.

    Jesli obywatele sie temu nie przeciwstawia to utona w tym prawnym
    bagnie.

    Dlatego apeluje do wszystkich ktorzy dostrzegaja ten fundamentalny
    problem w Polsce aby rozkolportowali kopie tego postu w swoim
    srodowisku i wyslali do swoich radnych, poslow, senatorow, etc.

    Tylko wspolne dzialania obywateli moga wymusic na panstwie zmiane tej
    haniebnej sytuacji.

    ### Obywatele musza zalozyc wladzy kaganiec
    i trzymac ja na smyczy ###

    CC

    "Obywatelskie nieposluszenstwo".

    http://obnie.w.interia.pl

  • 2. Data: 2006-02-01 10:13:40
    Temat: Re: P r a w n y terror w Polsce - czas to zakonczyc.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Jest szczegolnie haniebne ze w powszechnym systemie nauczania nie ma
    > przedmiotu prawo - od lat postuluje w moim serwisie aby prawo stalo
    > sie obowiazkowym przedmiotem w szkole.

    to jest calkiem niezly postulat..... zamiast jakiegos tam WOS-u, lub Godziny
    wychowawczej, czemu nie.....

    Dr.Endriu
    http://nmp1.w.interia.pl
    n...@i...pl

  • 3. Data: 2006-02-01 10:52:57
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    >
    > To wlasnie panstwo ktore oglasza tysiace ustaw, rozporzadzen,
    > zarzadzen, etc. nie ma prawa wymagac od obywatela aby on wszystko to
    gorzej...
    Tworzy prawo, ktorego nie egzekwuje, tworzy urzedy, ktore maja pilnowac tego prawa,
    bez zadnych uprawnien, przez co prawo jest martwe i tak dziala, jak to silniejszy
    sobie zazyczy.
    Tak wiec urzedy oklamuja i oszukuja obywatela i nic z tego powodu sie nie dzieje. To
    samo jest w roznego rodzaju instytucjach, firmach takich jak ubezpieczyciele czy
    komunikacyjne. Tworza one umowy ktore maja paragrafy niezgodne z ustawami i... tylko
    i wylacznie szary czlowiek jest zawsze winien.
    nie wspomne o tworzeniu prawa, ktore jest niespojne i wewnetrznie sprzeczne.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Poczuj siłę prawdziwych eksplozji! Przetestuj swoje kino domowe!
    Niewidzialny na DVD!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fniewidzialny.html&sid=647

  • 4. Data: 2006-02-01 11:09:11
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "CC" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W Polsce co roku Monitor Polski w ktorym publikuje sie akty prawne
    > liczy kilkadziesiat tysiecy stron.

    A jakość tego masowo stanowionego prawa jest często żałosna.
    Moja matkę 9000zł kosztowało zaufanie orzeczeniu NSA, które
    zostało zmienione przez SN.
    I to jest dla mnie namacalny DOWÓD, iz prawo jest zepsute, skoro
    sędziowie mają wielkie problemy z interpretacją. Najgorsze, iż
    tyczy to prawa, do którego stosować musi się Kowalski.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > facet musi byc twardy jesli chce do czegos dojsc ;(
    <Paweł 'filek' Fidler; skojarzenia, to przekleństwo ;-)>

  • 5. Data: 2006-02-01 16:46:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "CC" <o...@i...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > Najwiecej na niej korzysta srodowisko prawnikow - oni zarabiaja na tym
    > miliony zl rocznie - kazda ustawa to zwiakszenie rynku uslug prawnych

    Ogólnie masz sporo racji, ale chyba nieslusznie dopatrujesz sie w tym
    jakiejs logiki czy spisku. To raczej taka spontaniczna glupota i
    nieporadnosc tfu.rców prawa.
    Co sie wybralo to sie ma. Aktualnie panujaca nam ekipa ma plan szybkiego
    wyprodukowania 100 ustaw. Nie mówia jakich ustaw bo to malo wazne, liczy
    sie ambitny plan i jego wykonanie przed terminem albo z nadwyzka (jak za
    komuny).

  • 6. Data: 2006-02-01 19:05:51
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    CC wyskrobał(a):
    > W Polsce co roku Monitor Polski w ktorym publikuje sie akty prawne
    > liczy kilkadziesiat tysiecy stron.

    No i co z tego? Akurat w Monitorze Polskim publikuje się te akty prawne,
    które w 98 przypadkach na 100 nie dotyczą przeciętnego obywatela. Akty
    prawne o istotnym znaczeniu (powszechnie obowiązujące) publikuje się w
    Dzienniku Ustaw. Polecam ustawę o ogłaszaniu aktów normatywnych.

    > W zwiazku z ostatnim wypadkiem w Katowicach ministrowie zapowiadaja
    > kolejne akty prawne, kontrole, kary, mandaty, etc.

    To źle? Ma zostać jak było?

    > Juz sa pierwsze ofiary tych zapowiedzi - spadl czlowiek z dachu bo sie
    > przestraszyl ze przyjdzie do niego milicja i wlepi mu mandat za to ze
    > ma snieg na dachu.

    To głupi jakiś, bo najbliższa milicja jest na Białorusi, ale ona do Polski
    nie przychodzi. To po pierwsze. Po drugie - głupi, że wcześniej tego śniegu
    nie zgarnął. Po trzecie - lepiej jak jeden głupi spadnie niż przez jego
    niedbalstwo zginą dziesiątki jak w Katowicach.

> [...]
    > znac prawo.
    >
    > To jest oczywisty szantaz - oszustwo - i klamstwo.

    I chamstwo!!! Eeee... Ale co konkretnie?

    > To wlasnie panstwo ktore oglasza tysiace ustaw, rozporzadzen,
    > zarzadzen, etc. nie ma prawa wymagac od obywatela aby on wszystko to
    > znal.

    A kiedy wymaga? Wymaga takiej znajomości się od prawników przy okazji
    różnych egzaminów na studiach począwszy a na aplikacji skączywszy (albo i
    nie).

    > Nie ma zadnego profesora prawa ktory by to znal a co dopiero obywatel.

    A skąd wiesz, że nie ma?

    > Jest szczegolnie haniebne ze w powszechnym systemie nauczania nie ma
    > przedmiotu prawo - od lat postuluje w moim serwisie aby prawo stalo
    > sie obowiazkowym przedmiotem w szkole.

    I czego chcesz na tym prawie w szkole nauczyć dzieci? Zakładając, że
    przedmiot taki będzie przez 3 klasy liceum (bo wcześniej nie ma sensu), 1
    godzina lekcyjna w tygodniu (jak teraz WOS). Dla porównania studia prawnicze
    trwają 5 lat i obejmują ok. 2500-3000 godzin zajęć :)

> [...]
    > w wiezieniu, zostali ukarani karami, grzywnami, etc dlatego bo
    > popelnili czyn o ktorym nie wiedzieli ze jest niezgodny z Prawem.

    Wolałbyś świat bez reguł, w którym każdy postępowałby inaczej?

> [...]
    >
    > Najwiecej na niej korzysta srodowisko prawnikow - oni zarabiaja na tym
    > miliony zl rocznie - kazda ustawa to zwiakszenie rynku uslug prawnych

    Myślę, że to jednak spisek drukarzy i korektorów w wydawnictwach. Oni też
    zarabiają na konieczności drukowania tych aktów prawnych w Monitorze Polskim
    :>

> [...]
    > problem w Polsce aby rozkolportowali kopie tego postu w swoim
    > srodowisku i wyslali do swoich radnych, poslow, senatorow, etc.

    Ale im się płaci za stanowienie prawa czyli "produkowanie" tych aktów
    prawnych. Mieliby przestać wykonywać swoją pracę?

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2006-02-03 01:46:40
    Od: Andrzej Rudzelewski <r...@v...pl>

    On Wed, 1 Feb 2006 11:13:40 +0100, in pl.soc.prawo you wrote:

    > to jest calkiem niezly postulat..... zamiast jakiegos tam WOS-u, lub Godziny
    > wychowawczej, czemu nie.....

    Elementy prawa znajdują się w powszechnym systemie nauczania właśnie jako
    część wiedzy o społeczeństwie.

    ATSD nie jest dobrym rozwiązaniem zinstytucjonalizowane wbijanie
    dzieciom/młodzieży do głowy wiedzy o prawie. Przepisy i cała
    okołoprzepisowa otoczka powinny być tak proste, krótkie i zwięzłe, aby
    najgłupszy 12-latek rozumiał je bez wytężania umysłu.

  • 8. Data: 2006-02-03 05:00:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Rudzelewski wrote:

> [...]
    > okołoprzepisowa otoczka powinny być tak proste, krótkie i zwięzłe, aby
    > najgłupszy 12-latek rozumiał je bez wytężania umysłu.

    Natomiast włożenie w którejś tam klasie kodeksu cywilnego, kodeksu pracy
    nie byłoby głupie.
    Przynajmniej ciemnogród by się trochę wykształcił i nie dał się robić w
    jajo na taką skalę jak teraz.

  • 9. Data: 2006-02-03 08:25:08
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    to wymaga wyzszych ilorazow inteligencji u naszych ustawodawcow, a na
    razie mamy takich jakich sobie wybralismy....

    > Natomiast włożenie w którejś tam klasie kodeksu cywilnego, kodeksu pracy
    > nie byłoby głupie.
    > Przynajmniej ciemnogród by się trochę wykształcił i nie dał się robić w
    > jajo na taką skalę jak teraz.

    najwazniejsze by bylo aby umieli sobie znalezc przepisy, umiec sie
    orientowac w zmieniajacym sie prawie. Ale to nie jest mile widziane,
    ciemnogrodem latwiej sie rzadzi.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Chuck nie musi dzwonić za darmo, to ludzie dzwonią do niego...
    przez Spika: http://klik.wp.pl/?adr=www.spik.wp.pl&sid=644

  • 10. Data: 2006-02-03 13:43:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Łukasz Kuźma wrote:

    > najwazniejsze by bylo aby umieli sobie znalezc przepisy, umiec sie
    > orientowac w zmieniajacym sie prawie. Ale to nie jest mile widziane,
    > ciemnogrodem latwiej sie rzadzi.

    Właśnie o to mi chodzi.
    W głowie po takich lekcjach ma zostać.
    "O tym slyszałem, że to mi wolno i jest to gdzieś w ...." i wiem gdzie
    to coś znaleźć.
    jak będzie chciał to znajdzie szczegóły.

    najgorszy jest stan, kiedy nie wiem czego nie wiem. A narazie tak jest i
    to jest przerażające. Zresztą pytania na tej grupie dokładnie o tym
    świadczą, mimo, że pisze tu ta bardziej rozgarnięta cześć.
    Wyobraźcie sobie co dzieje się tam gdzie ludzie dostępu do internetu i
    komputera nie mają.