  • 1. Data: 2006-06-03 12:07:24
    Temat: Wymuszenie prawa jazdy
    Od: kadisz<g...@o...pl>

    Otóż, zostałem złapany za jazde po pojanemu na rowerze. W międzyczasie
    zdawałem na prawo jazdy. Poddalem sie dobrowolnie karze i dostałem wyrok:
    "Zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na okres 1 roku" Poinformowano
    mnie również na Policji że moge skończyć kurs na prawo jazdy, ale nie otrzymam
    go przez rok. Więc zdałem je i nie miałem zamiaru odbierać. Po kilku dniach od
    zdania zadzwoniono do mnie z Wydziału Komunikacji o tym że moge odebrać
    Prawo Jazdy. Zdziwiło mnie to, ale skoro dzwonili (a to było prawie 2 miesiące po
    uprawomocnieniu sie wyroku) to pojechał do tego wydziału, uiściłem opłaty i
    powiedziałem aby mi wysłali to prawko pocztą. Po tygodniu zamiast prawka
    otrzymałem pismo informujące o tym iż w mojej sprawie wszczęto postępowanie o
    próbe wymuszenia prawa jazdy. Oczywiście nie przyznałem się do winy.
    Niedawno doszło do mnie pismo, mianowicie odpis aktu oskarzenia. Jest w nim
    napisane, że bronie sie sam (mimo iż nie byłem pytany o to), jak również oprocz
    całego opisanego wczesniej oskarżenia to, że byłem już wczesniej notowany
    (właśnie tym, że jechałem na rowerze będąc pijanym).

    Chciałem się zapytać jaka kara może mi grozić za to wymuszenie, oraz czy warto
    by było w tym przypadku wynajmować adwokata?

    Z góry dziękuje za odpowiedź

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-06-03 12:44:24
    Temat: Re: Wymuszenie prawa jazdy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kadisz [###g...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    tym
    > iż w mojej sprawie wszczęto postępowanie o próbe wymuszenia prawa

    Jakie wymuszenie? Przeczytaj to dokładnie? Siłą żądałeś jego wydania?

    > Oczywiście nie przyznałem się do winy. Niedawno doszło do mnie
    > pismo, mianowicie odpis aktu oskarżenia. Jest w nim napisane, że
    bronie
    > się sam (mimo iż nie byłem pytany o to),

    Bo nie ma takiego obowiązku. Nie zgłosił się adwokat, więc bronisz się
    sam. ten zapis jest po to, by sąd wiedział, do kogom kierować
    korespondencję.

> [...]
    > zapytać jaka kara może mi grozić za to wymuszenie, oraz czy warto
    by
    > było w tym przypadku wynajmować adwokata?

    Z tego co piszesz, to wydaje mi się, że bez adwokata nie dasz rady.
    Albo Ty pomerdałeś coś, albo oni. Sądzę, że Ty.

  • 3. Data: 2006-06-03 12:48:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jakie wymuszenie? Przeczytaj to dokładnie? Siłą żądałeś jego wydania?

    Pewnie chodzi o art. 272 kk - usiłowanie wyłudzenia potwierdzenia
    uprawnień do prowadzenia pojazdów (prawa jazdy).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-06-03 13:04:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    > Pewnie chodzi o art. 272 kk - usiłowanie wyłudzenia potwierdzenia
    > uprawnień do prowadzenia pojazdów (prawa jazdy).

    No to wyłudzenie poświadczenia nieprawdy. Ale to cokolwiek bez sensu i
    niemal niemożliwe do udowodnienia. Jak mu udowodnisz zamiar?

  • 5. Data: 2006-06-03 13:14:39
    Od: Arek <a...@e...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > No to wyłudzenie poświadczenia nieprawdy. Ale to cokolwiek bez sensu i
    > niemal niemożliwe do udowodnienia. Jak mu udowodnisz zamiar?

    A od kiedy to w naszych sądach trzeba cokolwiek udowodnić?

    Gościu ma już wyrok na bank, prokurator nic nawet nie będzie próbował
    udowadniać, teraz tylko od adwokata zależy jaki to wyrok.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 6. Data: 2006-06-03 13:17:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > No to wyłudzenie poświadczenia nieprawdy. Ale to cokolwiek bez sensu i
    > niemal niemożliwe do udowodnienia. Jak mu udowodnisz zamiar?

    Zapewne po prostu złożył pisemny wniosek o wydanie tego prawa jazdy,
    mimo że obowiązuje go zakaz.
    I co tu jest do udowodniania?

  • 7. Data: 2006-06-03 13:50:40
    Od: "maciek" <t...@w...pl>

    > Zapewne po prostu złożył pisemny wniosek o wydanie tego prawa jazdy, mimo
    > że obowiązuje go zakaz.
    > I co tu jest do udowodniania?

    niekoniecznie, wniosek wypelniasz w czasu zapisywania sie na egzamin w
    osrodku egzaminacyjnym. Jest jednym z dokumentow wymaganych by ten termin
    zostal wyznaczony. W wydziale komunikacji tylko zglaszasz sie po odbior
    prawa jazdy. Brat ostatnio zdawal i o ile dobrze pamietam tak wygladala
    procedura.
    Mnie dziwi cos innego, to ze pozwolono mu po wyroku podchodzic do egzaminu,
    w koncu to jest prowadzenie pojazdu mechanicznego.

    Pzdr

  • 8. Data: 2006-06-03 13:55:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    maciek napisał(a):

    > niekoniecznie, wniosek wypelniasz w czasu zapisywania sie na egzamin w
    > osrodku egzaminacyjnym. Jest jednym z dokumentow wymaganych by ten termin
    > zostal wyznaczony.

    Więc pewnie zrobił to już po skazaniu.

  • 9. Data: 2006-06-03 14:17:15
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Arek wrote:

    > A od kiedy to w naszych sądach trzeba cokolwiek udowodnić?
    >
    > Gościu ma już wyrok na bank, prokurator nic nawet nie będzie próbował
    > udowadniać, teraz tylko od adwokata zależy jaki to wyrok.

    Och, biedny buzdyganku... Czyżby cię już skazali? ;->

  • 10. Data: 2006-06-03 14:19:12
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    kadisz wrote:

    > Chciałem się zapytać jaka kara może mi grozić za to wymuszenie,

    Jakie wymuszenie? Przeczytaj dokładniej, co ci przysłali...

    I przypomnij sobie, czy czasem w którymś z papierków do kursu czy
    wydania prawka nie było pozycji o sądowym zakazie, której przez
    "przeoczenie" nie zaznaczyłeś.