  • 1. Data: 2004-03-18 10:26:12
    Temat: mapka terenu- zły sąsiad
    Od: "wiktor" <w...@w...pl>

    Witam
    Mam następujący problem chciałem rozbudować dom, do uzyskania pozwolenia
    potrzebna jest mapka terenu, w tym posesji sąsiada, problem w tym że sasiad
    niechce wpuścic geodety, co robić,
    jak załatwic sprawę pod względem prawnym, wydaje mi sie że wpuszczenie
    geodety w takim przypadku jest jego obowiązkiem
    z góry dzieki za wszelki sugestie
    pozdrawiam
    Wiktor
    --
    w...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2004-03-18 11:02:18
    Temat: Re: mapka terenu- zły sąsiad
    Od: "Jurek H." <h...@o...pl>

    geodeta ma obowiązek zgłosić takie pomiary w ODGiK w starostwie powiatowym i
    takie zgłoszenie uprawnia go do wejścia na nieruchomość!!!! Jeżeli
    właściciel nie chce go wpuścić to geodeta wraz ze zlecającym pomiary mogą
    żądać od policji ochrony w czasie wykonywania pomiarów
    http://www.geobid.pl/prawo/ myślę że tam znajdziesz interesujący Cię problem
    ukłony JurekH

  • 3. Data: 2004-03-18 21:13:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wiktor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    Dziwne, ze geodeta nie wie, co zrobić. Takie postępowanie sąsiada opisano
    w art. 48.1.2 USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i
    kartograficzne i stanowi to wykroczenie. Na początek wezwał bym policję,
    bo mogą sąsiadowi za to dać mandat. Jak będzie mało, to wniosek do sądu o
    ukaranie. I tak do skutku. Sąd może nałożyć grzywnę nawet 5.000 zł, a w
    wypadku bezczelnego utrudniania normalnych czynnościami urzędowych, to
    podejrzewam, że już za drugim razem grzywna może przyoscylować w granicach
    górnej granicy. Podejrzewam, że sąsiadowi przejdzie najdalej po mandacie.
    Ale odradzam próby siłowego wchodzenia, bo z ofiary staniecie się sprawcą.