  • 1. Data: 2004-03-18 08:54:42
    Temat: Re: tymczasowe aresztowanie - pilne!
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > 1. Jak dlugo sad moze zwlekac z wyslaniem postanowienia o zastosowaniu
    > tego srodka zapobiegawczego? (zalezy mi na jak najszybszym odwolaniu
    > sie od tego postanowienia).
    Nie otrzymasz, chyba zeby wyrazil specjalna prosbe. Sąd tez pyta kogo
    powiadomic telefonicznie (zaklad pracy,rodzina) - ale czesto to olewaja.

    > 2. Czy bez tego dokumentu, moge skierowac pismo do sadu o zmiane tego
    > srodka zapobiegawczego, na inny?
    Prosbę o zmiane srodka zapobiegawczego mozna pisac zawsze, ale musi to
    zrobic syn. Kiedy konczy sie sankcja, jest kolejna "rozprawa" o przedłużenie
    sankcji.
    Niestety prawda jest taka, ze duza role odegra tutaj adwokat.... jesli syn
    sie przyzna itp zlozy wyjasnienie to ma szanse wyjsc. Najwiecej jednak
    zalezy od prokuratora bo jezeli chodzi o sankjce to on w zasadzie decyduje a
    sad z reguly sie zgadza.

    > 3. Czy tymczasowe aresztowanie jest jednocznaczne z tym, ze sad
    > zastosuje kare pozbawienia wolnosci powyzej jedego roku?
    Nie...chodzi o to ze widocznie zachodzi np. obawa matactwa, i grozi jakas
    surowa kara pozbawienia wolnosci ( nie wiem jaka aktualnie jest granica).
    Jezeli to pierwszy kontakt z policja itp to ma przeciez szanse na wyrok w
    zawieszeniu.

    > 4. Jak czesto przysluguja widzenia z tymczasowo aresztowanym w
    > areszcie?

    W zaleznosci od prokuratora, przepisowo jedno na miesiac....ale bywa
    roznie....nawet do 3-4.

  • 2. Data: 2004-03-18 08:57:01
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > W zaleznosci od prokuratora, przepisowo jedno na miesiac....ale bywa
    > roznie....nawet do 3-4.

    -----

    Sorki ale nie pamietam dokladnie , chyba 1 na 21 dni czy jakos tak. Niestety
    nie mam źródła żeby sie upewnić.