  • 1. Data: 2005-10-21 20:28:26
    Temat: Wymiana inst. elektrycznej a prawo
    Od: Lech Rybienik <l...@o...pl>

    Witajcie

    Robię w domu wymianę instalacji elektrycznej (poprzednia była z lat
    50-tych, poprzepalana i zagrażała bezpieczęństwu). W związku z tym musze
    trochę pokuć w ścianach. Czy:

    - między 8 rano a 18 mogę kuć?
    - czy ktoś może mnie pozwać/donieść z powodu hałasu?
    Ewentualnie do kogo?

    Dysponuuję mieszkaniem własnościowym we wspólnocie mieszkaniowej.

    Drugą sprawą są przepisy związane z samą elektryką:
    - czy powinienem gdzieś zgłosić taką wymianę?
    (Nie rozplombowałem licznika)

    - jeżeli tak to komu i jaka jest papierologia?

    - czy musze mieć pozwolenie na budowę? (nie naruszam konstrukcji
    budynku, nie powoduję zmian funkconalnych,, nie powpduję zmian
    wizualnych w elewacji po prostu wykuwam stare druty i na ich miejsce
    wkładam nowe w rurkach)

    - remont nadzoruje elektryk z uprawnieniami.

    - nie mam projektu wymiany instalacji.

    Jak to ugryźć>?
    Boję się jakiegoś uprzejmego donosu ze strony sąsiadów (sam nie wiem do
    kogo).

    Lech