    From: "raB" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie - czy osobiście?
    Date: Fri, 10 Oct 2008 23:21:04 +0200

    Użytkownik "Rafal" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1259.00000d8c.48ef8545@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Chciałbym się wymeldować z miejsca stałego pobytu. Czy muszę to zrobić
    > osobiście, czy mogę upoważnić rodziców do złożenia dokumentów i odebrania
    > decyzji w moim imieniu? Obecnie jestem zameldowany w domu. który jest
    > własnością moich rodziców. Mieszkam daleko i nie chce tracić całego dnia
    > urlopu na załatwienie tak wydawałoby się prostej sprawy.
    >
    > Jak można to załatwić "zaocznie"?

    Forma zaoczna przerobiona osobiscie, doradzona przez Mila Pania w urzedzie i
    co najwazyniejsze - metoda skuteczna :)
    Udalam sie do UM w miescie, do ktorego sie przeprowadzilam. Na miejscu
    dostalam do wypelnienia druczek pt. "zgloszenie wymeldowania z pobytu
    stalego" - wypelnilam i podpisalam przy Milej Pani, pani sprawdzila czy ja
    to ja na podstawie dowodu osobistego, potwierdzila zgodnosc danych, przybila
    milion pieczatek. Tak przygotwany papierek razem z krotkim pismem
    wprowadzajacym wyslalam poleconym do UM w miescie, z ktorego sie wynioslam.
    W pismie zaznaczylam gdzie maja mi przeslac potwierdzenie wymeldowania. O
    dziwo nie czekalam nawet zbyt dlugo :)

    Tristan pisal o tym, ze to rodzice powinni Cie wymeldowac. To chyba troche
    bardziej skomplikowane - wymeldowanie na podstawie decyzji administracyjnej.
    Nie dosc, ze rodzice musieliby jakies dziwne dokumenty skladac, to jeszcze
    pobierana jest oplata za wydanie decyzji ;>
    No i poki co - to Ty masz obowiazek sie meldowania/wymeldowywania

    pozdrawiam
    raB