  • 1. Data: 2006-10-12 15:04:53
    Temat: Wyłączenie rękojmi pomiędzy przedsiębiorcami
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Witam,
    Pewien sklep komputerowy wystawia faktury Vat na których jest
    następująca klauzula:
    "Na wszystkie towary sprzedawane do celów związanych z działalnością
    gospodarczą strony wyłączają odpowiedzialność dostawcy z tytułu rękojmi
    za wady fizyczne (art.558 par.1 k.c.)".

    1.Czy takie zastrzeżenie jest ważne w przypadku gdy wystawca faktury
    przed zapłatą nie informuje nabywcy o takim wyłączeniu? Nabywca
    dowiaduje się o tym dopiero w momencie otrzymania faktury.
    2.Czy dla uznania,ze towar kupowany był w związku z dg wystarczające
    jest to,że faktura/rachunek jest "na firmę"? Czy jest to tylko (aż)
    domniemanie, że towar nabywany jest w związku z dg?

  • 2. Data: 2006-10-12 18:23:50
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > "Na wszystkie towary sprzedawane do celów związanych z działalnością
    > gospodarczą strony wyłączają odpowiedzialność dostawcy z tytułu rękojmi za

    Jest jakieś orzeczenie, któe kiedyś skutecznie wykorzystałem, że dodatkowe
    dopiski na fakturach nie są wiążące, nawet jeśli fakturę podpisal odbiorca
    (choc nie ma takeigo obowiązku) bo to dokument fiskalno-księgowy, a nie
    umowa. W razie czego zamailuj - mogę poszukać i dać namiary.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-10-12 20:05:58
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
    >W razie czego zamailuj - mogę poszukać i dać namiary.

    Wysłałem maila.