  • 1. Data: 2010-06-07 08:51:38
    Temat: Usuniecie brakow formalnych
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    Witam.
    Otrzymalem wezwanie do zaplaty, lacznie z pozwem z sadu w sprawie zadluzenia
    z 2001r.
    Pozew zlozyla firma windykacyjna krzak, odkopali jakis kredyt. Ostatnia
    wplata byla w 2002r.
    Od tamtego czasu byl spokoj, w tej chwili odzywaja sie.
    Jak to się fachowo mówi - podnioslem zarzut przedawnienia. Odeslalem
    prawidlowo wypelniony
    dokument w trzech egzemplarzach.

    Dzisiaj dostalem cos takiego poleconym:

    >"
    >Sad blabla z powództwa "firma krzak" przeciwko "imie nazwisko" o zaplate
    >wzywa do:
    >
    >usunięcia braków formalnych wniesionego w dniu 14 maja 2010r zarzuty
    >poprzez:
    >
    >-uiszczenie oplaty kwoty 188zl
    >
    >upływ w terminie 7 dni pod rygorem odrzucenia zarzutów z pouczeniem.
    >Dodatkowo pouczyć, iz w razie bezskutecznego >upływu terminu lub ponownego
    >złożenia zarzutów dotkniętych brakiem Sąd odrzuci zarzuty "

    Już raz podnosiłem zarzut przedawnienia, nie było żadnych opłat (w innej
    sprawie - udalo sie) - dlaczego w tym przypadku chcą ode mnie kasę i za co?

    p.s. kwota zadluzenia z odsetkami to prawie 5tys zł, wiec jest o co sie bic.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-06-07 08:57:10
    Temat: Re: Usuniecie brakow formalnych
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:

> [...]

    Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, czy nakazowym?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-07 09:22:06
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, czy nakazowym?

    Nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym.

    p.s. dziękuje za odzew.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2010-06-07 09:38:14
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym.

    Ok, doczytalem sie w google ze trzeba to oplacic :)
    Dzięki za nakierowanie.

    Natomiast mam kolejne pytanie: czy postepowanie nakazowe rozni sie na tyle
    od upominawczego ze roszczenie nie przedawnia sie i nie moge podniesc
    zarzutu przedawnienia?
    Czy przy "wygranej sprawie" koszty są zwracane?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 5. Data: 2010-06-07 09:47:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast mam kolejne pytanie: czy postepowanie nakazowe rozni sie na
    > tyle od upominawczego ze roszczenie nie przedawnia sie i nie moge

    Przedawnienie obowiązuje. ALE: nakaz zapłat w postępowaniu nakazowym
    stanowi tytuł uprawniający do dokonania zabezpieczenia (postępowanie
    zabezpieczające prowadzone przez komornika). Może się zatem zdarzyć,
    jeśli wierzyciel złośliwy, że zostanie wszczęte wobec Ciebie takie
    postępowanie pomimo złożenia zarzutów.

    > Czy przy "wygranej sprawie" koszty są zwracane?

    Zasądzane na Twoją rzecz od powoda.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-06-07 09:57:00
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Zasądzane na Twoją rzecz od powoda.

    Czy są zasądzane z "automatu" czy trzeba umieszczać
    gdzieś taki zapis - czy kolejny pozew muszę składać?

    > Liwiusz

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2010-06-07 09:59:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:

    > Czy są zasądzane z "automatu" czy trzeba umieszczać
    > gdzieś taki zapis - czy kolejny pozew muszę składać?

    Zwykle używa się formułki "wg norm przepisanych" w polu 8. formularza
    sprzeciwu/zarzutów "SP".

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-06-07 10:19:54
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Zwykle używa się formułki "wg norm przepisanych" w polu 8. formularza
    > sprzeciwu/zarzutów "SP".

    No tak, tylko ze formularz juz poszedl :(
    Teraz tylko robie przelew i przesylam potwierdzenie wplaty.
    Chyba ze dosle kolejne 3 egzemplarze formularza, poprawione.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 9. Data: 2010-06-07 10:22:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:

    > No tak, tylko ze formularz juz poszedl :(
    > Teraz tylko robie przelew i przesylam potwierdzenie wplaty.

    Jak wyślesz przelew, to potwierdzenia nie musisz im dawać.

    > Chyba ze dosle kolejne 3 egzemplarze formularza, poprawione.

    Albo na osobnej kartce, albo ustnie na rozprawie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-06-07 10:35:03
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Jak wyślesz przelew, to potwierdzenia nie musisz im dawać.

    > Albo na osobnej kartce, albo ustnie na rozprawie.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Dziękuje serdecznie kolego za pomoc i miłego dnia życzę :)

    Pozdrawiam - Darek.