  • 1. Data: 2010-06-07 10:00:21
    Temat: Legalność zabicia psa.
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Witam,

    Czy można bez konsekwencji zabrać psa który uciekł komuś z ogrodu,
    zawieść go do weterynarza i uspać?

    Chodzi mi o stronę prawną. Jest na to jakiś paragraf?

  • 2. Data: 2010-06-07 10:01:21
    Temat: Re: Legalność zabicia psa.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Jun 2010 12:00:21 +0200, Miecio napisał(a):

    > Czy można bez konsekwencji zabrać psa który uciekł komuś z ogrodu,
    > zawieść go do weterynarza i uspać?
    >
    > Chodzi mi o stronę prawną. Jest na to jakiś paragraf?

    Przede wszystkim weterynarz nie wykona takiego zabiegu. Poza tym to
    pytanie z cyklu: czy można komuś rąbnąć rower i wywieźć na złom.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-06-07 10:02:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Miecio pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy można bez konsekwencji zabrać psa który uciekł komuś z ogrodu,
    > zawieść go do weterynarza i uspać?
    >
    > Chodzi mi o stronę prawną. Jest na to jakiś paragraf?

    Skoro już raz sąd orzekł, że można zabić psa i zrobić z niego smalec
    (i nie jest to wbrew żadnej ustawie), to nie widzę też powodu, aby kogoś
    karać za humanitarne uśpienie.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-06-07 10:12:14
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-07 12:01, Olgierd pisze:

    > Przede wszystkim weterynarz nie wykona takiego zabiegu.

    Pies nie ma w dowodzie wpisanego właściciela.

    Sytuacja się wydarzyła. Nie ma paragrafu na zwyrodnialca??

  • 5. Data: 2010-06-07 10:16:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Miecio pisze:

    > Pies nie ma w dowodzie wpisanego właściciela.
    >
    > Sytuacja się wydarzyła. Nie ma paragrafu na zwyrodnialca??

    Bardziej bym myślał nad sprawą cywilną - odszkodowanie,
    zadośćuczynienie...

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-06-07 10:18:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bardziej bym myślał nad sprawą cywilną - odszkodowanie,
    > zadośćuczynienie...

    Pies jest rzeczą, więc mają zastosowane przepisy kodeksu karnego o
    kradziezy czy przywłaszczeniu.

  • 7. Data: 2010-06-07 10:20:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Jun 2010 12:12:14 +0200, Miecio napisał(a):

    > Pies nie ma w dowodzie wpisanego właściciela.
    >
    > Sytuacja się wydarzyła. Nie ma paragrafu na zwyrodnialca??

    Na weterynarza bez dwóch zdań: art. 33 ust. 1 ustawy o ochronie zwierząt
    plus art. 35 ust. 1. Ten co przyprowadził psa zapewne z tego samego, ale
    za podżeganie, plus za zniszczenie cudzego mienia.

  • 8. Data: 2010-06-07 10:21:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Jun 2010 12:02:18 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > to nie widzę też powodu, aby kogoś karać za humanitarne uśpienie

    Ustawa mówi w jakich sytuacjach można pozbawić zwierzę życia. "Znudził mi
    się" nie mieści się w katalogu przesłanek.

  • 9. Data: 2010-06-07 10:45:55
    Od: Michal Szwaczko <m...@w...net>

    On Mon, 07 Jun 2010 12:12:14 +0200
    Miecio <m...@w...pl> wrote:

    > Pies nie ma w dowodzie wpisanego właściciela.

    Alez oczywiscie ze ma, wlasciciel jest zapisany w czipie i w ksiazce szczepien.
    z adresem i nazwiskiem.

    M.

  • 10. Data: 2010-06-07 10:53:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Szwaczko pisze:

    > Alez oczywiscie ze ma, wlasciciel jest zapisany w czipie i w ksiazce szczepien.
    > z adresem i nazwiskiem.

    Czip nie jest obowiązkowy, a z książeczką szczepień też różnie bywa
    (pomijając już fakt jak wykazać, że dana książeczka należy do danego psa).

    --
    Liwiusz