  • 1. Data: 2004-04-02 17:16:25
    Temat: Wykup mieszkania zakladowego
    Od: Bosman Zorz <b...@i...pl>

    Moj casus jest nastepujacy: Tato byl pracownikiem PZU SA jeszcze od
    czasow, kiedy byla to spolka panstwowa. Mieszkalismy (i mieszkamy
    nadal) w mieszkaniu funkcyjnym, najpierw razem, a po smierci Taty
    wspolnie z siostra.

    W miedzyszacie rzeczywistosc mocno sie zmienila a wraz z nia struktura
    wlasnosciowa PZU -- teraz jest rowniez wlasciciel prywatny. Chcialbym
    zapytac jakie sa mozliwosci wykupu tego mieszkania? Dorwalem ustawy
    (Dz.U. z 2001 r. Nr 4, poz. 24; zmiany: Dz.U. z 2001 r. Nr 102, poz.
    118) i probuje ja czytac, slabo mi to wychodzi.

    Rozumiem, ze ustawa mnie obejmuje, mam prawo pierwokupu, obnizki ceny
    itd. Ale jednoczesnie, jezeli dobrze wyczytalem, jest tak, ze to od
    dobrej woli firmy zalezy czy bedzie chciala mieszkanie sprzedac.

    Czy tak jest rzeczywiscie, moze ktos podpowie rozwiazanie problemu? W
    umowie jest 3 miesieczne wypowiedzenie, nikt z miejscowego inspetoratu
    nie potrafi nic konstruktywnego powiedziec, raczej polityka
    nieustannego zbywania. No, niezbyt komfortowo sie czuje :(

    --
    Pozdrawiam -- Wasz Bosman Zorz