  • 1. Data: 2008-08-19 08:25:43
    Temat: Wykup mieszkania bez własności gruntu ....
    Od: "andy" <r...@i...pl>

    W mojej spoldzielni jeden z blokow ma nieuregulowaną własność gruntu tzn.:
    nie załatwiono wykupienia tego gruntu tylko stanowi on wieczystą dzierżawę
    od gminy - tym przypadku urzędu miasta. Część mieszkańcow podpisała już
    umowy notarialne o przeniesienie własności lokalu z wpisaną w nich
    wieczystą dzierżawą gruntu na którym stoi blok i w ten sposób ustanowili
    własność odrębną dla mieszkań w których mieszkają, czy warto to powielać, bo
    jeden z sąsiadów namawia mnie żebym to samo zrobił ????
    W sytuacji gdy spoldzielnia powidziała że :
    "nie będzie załatwiać dla bloku spraw związxanych z własnością gruntu pod
    blokiem bo 5 mieszakńców podpisało już akty notarialne w których zgodzili
    się na na wieczystą dzierżawę gruntu pod blokiem, co zostało wpisane do ich
    aktów notarialnych.
    Czy działanie takie ma sens i stanowi pelne zabezpiecznie w przypadku
    zaciągnięcia i nie spłacania przez spóldzilnię kredytu ?

    Dzieki za pomoc
    RB