  • 1. Data: 2008-08-18 20:02:35
    Temat: Oszustwo sklepu z Allegro
    Od: Maciek Ciara <m...@g...com>

    Witam!

    Kupiłem na Allegro amortyzatory do samochodu od sklepu, który
    posługuje się loginem 'noweczesci_pl' (http://www.allegro.pl/
    show_user.php?uid=9071447). Kosztowało mnie to 80 zł + przesyłka 17
    zł. Amortyzatory doszły szybko, jednak okazało się, że są wadliwe.
    Więc skontaktowałem się z tą firmą i polecili mi odesłać je w ramach
    reklamacji. Zaznaczyłem, że chcę zwrotu pieniędzy lub wymianę na inne
    amortyztory. Przesyłka została wysłana 29. kwietnia 2008 roku. I do
    tej pory nie odzyskałem pieniędzy. A minęło już ponad 3 miesiące.
    Dzwoniłem wielokrotnie, ale zawsze mnie zbywano. Na początku mówili,
    że reklamacja jest rozpatrywana. Potem mówili, że przeleją pieniądze,
    żebym wysłał im smsem numer konta. Tak też zrobiłem. Wysłałem też
    kilka maili. Tutaj także podawałem numer konta do przelewu. Jednak
    wszystko bezskutecznie. Teraz już nawet telefonu nie odbierają. Mogę
    spróbować z innego numeru zadzwonić, ale nie wiem czy to pomoże.

    Co mogę zrobić w takiej sytuacji, aby odzyskać pieniądze?

    --
    Pozdrawiam,

    Maciek Ciara

  • 2. Data: 2008-08-18 20:13:30
    Temat: Re: Oszustwo sklepu z Allegro
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Ciara" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Pozwać ich do sądu - o ile mechanizmy samego Allegro nie wystarczą. Czyli
    te wszystkie spory i groźby negatywów.

  • 3. Data: 2008-08-18 20:17:11
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 18 Sie, 22:02, Maciek Ciara <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > spróbować z innego numeru zadzwonić, ale nie wiem czy to pomoże.
    >
    > Co mogę zrobić w takiej sytuacji, aby odzyskać pieniądze?

    wydrukować wszystko co dotyczy tej sprawy
    i iść na najbliższy komisariat policji i tam powiedzą co robić
    choć 80 zł to nie wielka kwota

  • 4. Data: 2008-08-18 20:26:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Chyba, że grzecznościowo, bowiem przestępstwa się w tym wypadku trudno
    dopatrzeć. Czysta cywilna sprawa.

  • 5. Data: 2008-08-19 06:24:15
    Od: " wd40" <w...@N...gazeta.pl>

    > Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Chyba, że grzecznościowo, bowiem przestępstwa się w tym wypadku trudno
    > dopatrzeć. Czysta cywilna sprawa.

    Ale będzie oszustwo - policja ma w takim wypadku obowiązek (!) wszcząć
    postępowanie. Gdyby chodziło o kradzież to rzeczywiście kwota zbyt mała.
    Jak masz papier z policji o zawiadomieniu, wysyłasz to do Allegro, opisujesz
    sprawę i Allegro zwróci Ci w ciągu tygodnia.

  • 6. Data: 2008-08-19 09:38:33
    Od: Wornet <w...@w...pl>

    wd40 pisze:

> [...]
    > Jak masz papier z policji o zawiadomieniu, wysyłasz to do Allegro, opisujesz
    > sprawę i Allegro zwróci Ci w ciągu tygodnia.

    Chyba juz wyzej kolega napisal ze przestepstwa trudno sie w tym wypadku
    dopatrzec. A Ty piszesz "ale bedzie oszustwo". A to co, nie przestepstwo ?

    Samo wyslasnie wadliwego towaru nie jest oszustwem. Ale to juz odsylam
    do KK, choc niewiele osob go prawidlowo rozumie.

    Pozostaje proces cywilny i inne instytucje.

  • 7. Data: 2008-08-19 09:53:56
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Wornet" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Samo wyslasnie wadliwego towaru nie jest oszustwem. Ale to juz odsylam do
    > KK, choc niewiele osob go prawidlowo rozumie.

    to zalezy na czym ta wada polegala (czy byla widoczna w moomencie wysylki)

    P.

  • 8. Data: 2008-08-19 19:27:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " wd40" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale będzie oszustwo - policja ma w takim wypadku obowiązek (!) wszcząć
    > postępowanie.

    To nie jest oszustwo, chyba że okazje się, ze kilkanaście osób w ten sam
    sposób zostało oszukane. To może wówczas by sie dało to przepchnąć, a i to
    jedynie przy biernej postawie podejrzanego. Policja wyda postanowienie o
    odmowie wszczęcia postępowania i to generalnie będzie wszystko, co zrobi.

    > Gdyby chodziło o kradzież to rzeczywiście kwota zbyt mała.

    Po pierwsze nie chodzi o kradzież i nie wyobrażam sobie kradzieży za
    pośrednictwem aukcji internetowej. Po drugie, jakby nawet to byłą kradzież
    i kwota mniejsza od 250 zł, to też postępowanie się wszczyna - tyle, ze o
    wykroczenie.

    > Jak masz papier z policji o zawiadomieniu, wysyłasz to do Allegro,
    > opisujesz
    > sprawę i Allegro zwróci Ci w ciągu tygodnia.

    I to jest błąd, który właśnie robi ALLEGRO. Papier o zawiadomieniu nie jest
    żadnym dokumentem choćby uprawdopodobniających fakty przytoczone przez
    zawiadamiającego. To tylko dowód na to, że osoba była w jednostce Policji i
    złożyła zawiadomienie.