    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykorzystanie logo firmy w liscie referencyjnej
    Date: Fri, 11 Dec 2009 07:54:54 +0100

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 23:49:15 -0800 (PST), Shuwar napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Zastanawiam sie, nad stworzeniem na stronie www mojej firmy listy
    > referencyjnej klientow (jedynie nazwa, logo i link do strony
    > klienta).
    >
    > Czy istnieje jakies uwarunkowanie prawne nakladajace koniecznosc
    > uzyskania wczesniejszej zgody klienta?
    > (w przypadku osob fizycznych zastosowanie mialaby ustawa o ochronie
    > danych osobowych)

    Prawnych nie ma żadnych. Oczywiście z samej grzeczności możesz się zapytać.
    Przecież:
    http://www.cuill.com/search?q=firma
    http://www.bing.com/search?q=firma&go=&form=QBLH&fil
    t=all
    www.google.pl

    zamieszczają linki i nazwę nie pytając się nikogo, a jedynie uświadamiają
    metodę aby linków tych nie było (meta tagi, robots.txt itp.)

    osoba fizyczna, jeśli sama udostepniła swoje dane w internecie to podanie
    linku i opisanie linku <a href="strona">dane osobowe </a> do strony gdzie
    te dane są nie narusza ustawy (chociaż można się spierać); przekopiowanie
    danych osobowych na własną stronę - może naruszać.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php