  • 1. Data: 2003-07-19 15:58:51
    Temat: Wykluczenie w spółce cywilnej
    Od: Mirek<m...@g...pl>

    Jestem wspólnikiem wieloosobowej spólki cywilnej, z której zostałem
    wykluczony na podstawie podjetej uchwały przez część wspólników.Czy
    wykluczenie takie jest możliwe wogole? A jeżeli tak to w oparciu o jaki
    przepis bo w umowie Spólki brak takiego zapisu. W jaki sposob
    wyegzekwować od pozostałych wspolników prawo do uczestniczenia w
    spółce. Obecnie oczekuję na rozprawę sadową ale pozstali wspólnicy
    zarządzają spólką bez konsultacji ze mną. Wkonsekwencji jakby
    obawiając się rozsrzygnięć Sądu podjęli uchwałę o przekształceniu
    Spółki w stowarzyszenie. Czy taka uchwała jest zgodna z prawem?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-07-20 08:55:50
    Temat: Re: Wykluczenie w spółce cywilnej
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Mirek<m...@g...pl> napisał:

    >bo w umowie Spólki brak takiego zapisu.
    Czyli nadal jesteś współnikiem tej spółki (dla US, banku itd).
    Powinien natomiast byc jakiś zapis nt. likwidacji spólki.
    Wsólnicy, jesli nie chcą z tobą dalej współpracować, a ty dobrowolnie
    ze spółki nie chcesz ustapić, to w IMHO pozostali powinni sami
    wystąpić ze spółki, tym samym dokonać jej likwidacji i podziału
    majątku. Na bazie tegoż założyć nową, we własnym gronie.

    >uchwałę o przekształceniu Spółki w stowarzyszenie.
    >Czy taka uchwała jest zgodna z prawem?
    Jeśli umowa nie stanowi inaczej, to wszelkie decyzje winny być
    podejmowane wspólnie i zgodnie. Zawsze masz prawo wyrazić swój
    sprzeciw na piśmie i kwestionować decyzje niezgodne z umową.

    Artur Golański