  • 1. Data: 2003-07-19 14:28:18
    Temat: Inspekcja Pracy a porady w gazetach
    Od: "hanna" <i...@N...gazeta.pl>

    Zalegają z moim wynagrodzeniem. Jestem na etapie poszukiwania prawnika.
    Darowałam sobie wizytę w Państwowej Inspekcji Pracy, ponieważ osoby w
    sytuacji identycznej jak moja uzyskały tam jedynie poradę, żeby wystosować
    wezwanie do zapłaty, co niewiele mojego byłego pracodawcę wzrusza. (Sama
    zresztą też je wysłałam.) Aż tu ktoś podrzucił mi artykuł z jednej z gazet, w
    którym to w sytuacjach analogicznych do mojej radzi się wizytę w wyżej
    wspomnianym urzędzie, gdzie po udokumentowaniu, że pracodawca rzeczywiscie
    zalega z wypłatą, do miejsca pracy udaje się inspektor i ostatecznie każdy
    dostaje to co powinien... taaa
    Po tym przydługim wstępie chciałabym zadać jedno pytanie: Jaka jest rola i
    możliwości takowej Inspekcji w temacie upominania się o cieżko zarobione
    pieniądze? Albo tak: Dużo trzeba by takiemu inspektorowi zapłacić, żeby
    pofatygował się do firmy?

  • 2. Data: 2003-07-19 17:08:45
    Temat: Re: Inspekcja Pracy a porady w gazetach
    Od: "LeBi" <n...@o...pl>

> [...]
    > dostaje to co powinien... taaa
    > Dużo trzeba by takiemu inspektorowi zapłacić, żeby
    Witam
    Inspektorowi nie musisz nic płacić to jest jego obowiązek, ale znając życie
    inspektor przyjedzie do firmy da pracodawcy nakaz natychmiastowej wypłaty
    zaległości i upomnienie. Pracodawca to oleje następnie inspektor nałoży na
    niego karę finansową (niewielką), a pracodawca dalej będzie to olewał i nie
    płacił.
    W Polsce jest teraz taka moda by nie płacić ludziom za ich pracę za ogólnym
    przyzwoleniem naszego kochanego rządu.
    Przerabiałem to przez ostatnie 2 lata na szczęście firma padła, a ja
    znalazłem nową pracę w której póki co płacą w terminie.
    Pozdrawiam i życzę wytrwałości
    LeBi