  • 1. Data: 2003-07-19 14:45:55
    Temat: SIEĆ + STOWARZYSZENIE
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    Witam.

    Mam sieć zarejestrowaną na stowarzyszenie, (czyli jest to działalność
    niekomercyjna, czyli nie mogę wsiąść sobie ani złotówki), ale CZY MOGĘ SOBIE
    KUPIĆ LAPTOPA za kasę stowarzyszenia??? Przyjmijmy, że ten laptop jest mi
    niezbędny do wykonywania czynności, adminstratorskich w sieci.

    Mogę mieć z tego powodu jakieś kłopoty???

    Ps. Laptopa będę miał cały czas w domu.

  • 2. Data: 2003-07-19 14:52:55
    Temat: Re: SIEĆ + STOWARZYSZENIE
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Temp-esT t...@w...pl popełnił następującą wiadomość
    bfbljn$q8g$...@a...news.tpi.pl:

    > CZY MOGĘ SOBIE KUPIĆ LAPTOPA za kasę stowarzyszenia???

    A co na ten temat mówi statut stowarzyszenia? Skąd stowarzyszenie ma środki
    na zakup komputera, kto wydaje na to zgodę, etc.?

    --
    Olgierd

  • 3. Data: 2003-07-20 07:53:58
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    > A co na ten temat mówi statut stowarzyszenia? Skąd stowarzyszenie ma
    środki
    > na zakup komputera, kto wydaje na to zgodę, etc.?

    Nie wiem bo dopiero zaczynam się tym interesować, ale jak wiesz skąd mogę
    ściągnąć jakieś kompetentne informacje na ten temat to podaj linka :)

    Pozdrawiam TT

  • 4. Data: 2003-07-20 08:43:40
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Temp-esT wrote:

    > środki

    > Nie wiem bo dopiero zaczynam się tym interesować, ale jak wiesz skąd mogę
    > ściągnąć jakieś kompetentne informacje na ten temat to podaj linka :)

    A skad mamy wiedziec jakie to stowarzyszenie? Przeciez Ty do niego
    nalezysz. A ten statut jest w sieci? Spytaj prezesa o statut. Ew. idz do
    sadu, bo tam powinnien byc zlozony statut przy rejestracji.

    wer

  • 5. Data: 2003-07-20 09:52:16
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Temp-esT t...@w...pl popełnił następującą wiadomość
    bfdhs5$6fd$...@n...news.tpi.pl:

    > Nie wiem bo dopiero zaczynam się tym interesować, ale jak wiesz skąd
    > mogę ściągnąć jakieś kompetentne informacje na ten temat to podaj
    > linka :)

    Coś czuję, że statut nic na ten temat nie mówi. Więc: a) nie możesz "kupić
    sobie laptopa za kasę stowarzyszenia", b) stowarzyszenie nie może kupić
    _sobie_ laptopa, o ile statut nie mówi o takim sposobie wykorzystania jego
    funduszy, no i nie daje na to zgody zarządowi, c) stowarzyszenie zapewne nie
    ma pieniędzy na kupienie _sobie_ laptopa, bo mam przeczucie, że składki
    członkowskie na to nie wystarczają, d) czy aby na pewno stowarzyszenie ma w
    statucie prowadzenie sieci internetowej? jeśli nie - już tu jest problem z
    Twoją "siecią zarejestrowaną na stowarzyszenie" e) jeśli stowarzyszenie może
    prowadzić działalność gospodarczą (w myśl statutu) to dochód z tej
    działalności może służyć tylko realizacji celów statutowych i nie może być
    przeznaczony do podziału między jego członków (art. 34 ustawy o
    stowarzyszeniach).
    IMHO nic z tego nie będzie.

    --
    Olgierd

  • 6. Data: 2003-07-20 10:05:15
    Od: "Temp-esT" <t...@w...pl>

    To sowarzyszenie jszcze nie istnieje, ale mamy zamiar takie założyć.
    A kasy z pewnością starczy na laptopa.

  • 7. Data: 2003-07-20 11:08:52
    Od: Tomek <m...@n...pl>

    pmam pokrewne pytanko, czy mozna w statusie stowarzyszenia zawrzec jakis
    artykul pozwlajacy czesc skladki wykozystac jako wynagrodzenie dla
    administratorow sieci? czy w takim wypadku wystarczy umowa z
    administratorem? (czy on regon w takim wypadku potrzebuje?)
    stowarzyszenie typu nonprofit byloby.

    Pozdrawiam,

    --
    Mi-Go

  • 8. Data: 2003-07-20 11:12:29
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > administratorow sieci? czy w takim wypadku wystarczy umowa z
    > administratorem? (czy on regon w takim wypadku potrzebuje?)

    Stowarzyszenie moze zatrudniac osoby jesli wymagaja tego cele statutowe.
    Czesto musza to robic, np ksiegowy. Musi to jednak byc zwiazane z
    dzialalnoscia stowarzyszenia. Zawiera sie z administratorem umowe
    zlecenie, umowe o prace. W tym wypadku administrator jest niezbedny do
    realizacji celu stowarzyszenia.

    wer

  • 9. Data: 2003-07-20 20:22:11
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny wer w...@w...tnijto.pl popełnił następującą wiadomość
    3...@w...tnijto.pl:

> [...]
    > administratorem umowe zlecenie, umowe o prace. W tym wypadku
    > administrator jest niezbedny do realizacji celu stowarzyszenia.

    Można też przyjąć w statucie, że osobom wykonującym obowiązki statutowe
    przysługuje zwrot kosztów poniesionych przy ich wykonywaniu. Jest to,
    powiedziałbym, pewniejsze niż jakieś umowy, etaty, bo przez to można wpaść w
    meandry księgowości itp. ;)

    --
    Olgierd