  • 1. Data: 2003-07-19 14:07:05
    Temat: allegro - platnosci
    Od: "Szymon" <o...@m...com>

    witam

    kilka dni temu dostalem wezwanie do zaplaty z allegro.pl
    oto ono:

    '
    [...]
    prosimy o niezwloczne uregulowanie wyzej wymienionej naleznosci.
    jednoczesnie informujemy, ze brak wplaty w terminie 10 dni od daty
    otrzymania WEZWANIA spowoduje dokonanie cesji powyzszych wierzytelnosci na
    rzecz firmy windykacyjnej Intrum Justitia. w wyniku cesji firma ta nabedzie
    wszelkie prawa zwiazane z wymieniona wierzytelnoscia i stanie sie strona w
    dalszym postepowaniu, wlacznie z postepowaniem sadowym i egzekucyjnym.
    [...]
    '

    i w zwiazku z tym moje pytania. czy oni moga wyegzekwowac ode mnie te
    pieniadze? maja jakies podstawy prawne? czy moze to tylko bezpodstawne
    pogrozki?
    bede wdzieczny za naswietlenie tej sprawy.
    w sumie sa to male pieniadze i zaplace bo konto na allegro to przydatna
    rzecz... pytam z ciekawosci.

    dziekuje za odpowiedzi

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-19 14:48:28
    Temat: Re: allegro - platnosci
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Szymon" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede wdzieczny za naswietlenie tej sprawy.
    > w sumie sa to male pieniadze i zaplace bo konto na allegro to przydatna

    Oczywiście nie mogą. Tekst o Intrum Justitia to tylko dobrze skonstruowana i
    mająca wpłynąć na psychikę informacja.
    Nawet jeśli korzystają z ich usług to na pewno nie zgłaszają 20 PLN
    zaległości na koncie po której zawieszają je.
    Poza tym musieliby Cię najpierw podać do sądu z wnioskiem o nakaz zapłaty -
    i udowodnić, że to rzeczywiście Ty, a nie ktoś kto się pod Ciebie podszywa.
    Rozumiem, że nie mają Twojego własnoręcznego podpisu? Np. przy oświadczeniu
    do wyst. faktur VAT bez Twojego podpisu?
    Osobiście nienawidzę dłużników i złodziei.

  • 3. Data: 2003-07-21 08:35:30
    Od: "Galileon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek81" <N...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    oświadczeniu
    > do wyst. faktur VAT bez Twojego podpisu?
    > Osobiście nienawidzę dłużników i złodziei.

    Mnie za 40 zł ścigali. I rzeczywiście pisemka z IJ przysyłali ;)
    też zapłaciłem, ale w sumie to ciekawe, czy to zgode z prawem.

    Pzdr.
    Gali.

  • 4. Data: 2003-07-21 09:09:57
    Od: l...@p...onet.pl

    > witam
    >
    > kilka dni temu dostalem wezwanie do zaplaty z allegro.pl

    A za co to była należność? Jeśli posiadam konto w allegro, ale nie korzystam
    z niego, to mogą mi coś za to policzyć?

    Lech.