  • 1. Data: 2005-04-29 11:24:12
    Temat: Wygralem z Niemcami
    Od: "bouku." <d...@m...com>

    Poniżej prezentuję postanowienie Federalnego Sądu Konstytucyjnego
    (Bundesverfassungsgericht) w Karlsruhe z 17 marca 2005 roku, uznające moją
    skargę konstytucyjną przeciwko Republice Federalnej Niemiec za zasadną.
    Skarga dotyczyła wyzyskiwania dzieci cudzoziemców na rzecz budowy nowych
    krajów związkowych (była DDR). Ściślej chodzi o przekazywanie zasiłków
    wychowawczych części obcokrajowców na rzecz budowy byłej DDR. Wartość
    wyzysku dzieci szacowałem na blisko półtora miliarda euro. Co prawda
    postanowienie poniższe wydane zostało na podstawie wydanego 6. lipca 2004
    roku innego postanowienia Federalnego Sądu Konstytucyjnego w tej materii, to
    jestem przekonany, że przyczyniłem się niezmiernie do wydania i tamtej
    decyzji. Moja skarga konstytucyjna została złożona 30. czerwca 2003 roku i
    pod jej naciskiem i naciskiem mojej skargi przed Trybunałem Praw Człowieka w
    Strasburgu w pokrewnej sprawie (chodzi o nieprzyznawanie części
    obcokrajowcom także zasiłków rodzinnych, ze względu na chęć wzmożenia
    przyrostu gospodarczego Niemiec), którj finał niedługo będzie miał miejsce,
    wydano w pośpiechu w lipcu 2004 roku pozytywną decyzję. Te dwie decyzje
    Federalnego Sądu Konstytucyjnego zostały całkowicie wyciszone w niemieckich
    mediach i mało kto z poszkodowanych wie, że na ich podstawie może wznowić
    swoje wnioski. Federalny Sąd Konstytucyjny stwierdził, że wprowadzone w
    czerwcu 1993 roku narodowo-socjalistyczne zasady przyznawania zasiłków
    wychowawczych naruszają (tak jak to uzasadniałem w swojej skardze) artykuł 3
    ust. 1 niemieckiej ustawy zasadniczej, mówiący o tym, że wszyscy ludzie są
    przed prawem równi. Jednocześnie wezwał rząd niemiecki do przygotowania i
    wdrożenia do końca tego roku nowelizacji ustawy, znoszącej te rasistowskie
    regulacje. Uchylił również wyrok Federalnego Sądu Socjalnego
    (Bundessozialgericht) w Kassel i nakazał pozytywne rozpatrzenie do końca
    tego roku mojej sprawy. Poniższe postanowienie (wyrok) Federalnego Sądu
    Konstytucyjnego jest decyzją ostateczną.

    Sprawę tą opisywałem na swojej stronie internetowej
    http://home.t-online.de/home/boukun/nazi.htm, którą Niemcy skasowali właśnie
    w lipcu 2004 roku po tym, jak szykanami zmuszano mnie do opuszczenia na
    stałe tego wrogiego wobec innych nacji kraju. Poniższy wyrok udowadnia, że
    miałem rację twierdząc, iż wystarczą konstytucje poszczególnych krajów i
    istniejące prawo międzynarodowe do zagwarantowania równego traktowania
    ludzi. Na skasowanej również podstronie http://home.t-online.de/home/boukun/
    krytykowałem rasistowskie prawo Unii Europejskiej, która nadal klasyfikuje
    ludzi i uzurpuje sobie stanie ponad prawem międzynarodowym. "Prawo" Unii
    Europejskiej to najgorsze co mogło Europę spotkać.

    Całej pikanterii dodaje smak, że obecny Prezydent Federalnego Sądu
    Konstytucyjnego Papier, uwalił jako jeden z trzech sędziów (zdjęcie ich
    zamieściłem na swojej stronie internetowej) w 1999 roku bez uzasadnienia,
    moją inną wspomnianą skargę konstytucyjną, której finał dobiega końca w
    Strasburgu.

    BUNDESVERFASSUNGSGERICHT
    - l BvR 1342/03 -

    In dem Verfahren
    über die Verfassungsbeschwerde
    des Herrn Jarosław Niedźwiecki, 58-100 Świdnica, Polen,
    1. unmittelbar gegen
    das Urteil des Bundessozialgerichts vom 24. April 2003 - B 10 EG 4/01 R -,
    2. mittelbar gegen
    § l Abs. l a Satz l des Gesetzes über die Gewährung von Erziehungsgeld und
    Erziehungsurlaub in der Fassung des Gesetzes über Maßnahmen zur Bewältigung
    der finanziellen Erblasten im Zusammenhang mit der Herstellung der Einheit
    Deutschlands, zur langfristigen Sicherung des Aufbaus in den neuen Ländern,
    zur Neuordnung des bundesstaatlichen Finanzausgleichs und zur Entlastung der
    öffentlichen Haushalte (Gesetz zur Umsetzung des Föderalen
    Konsolidierungsprogramms - FKPG) vom 23. Juni 1993 (BGBl I S. 944)
    hat die 3. Kammer des Ersten Senats des Bundesverfassungsgerichts durch den
    Präsidenten Papier
    und die Richter Steiner,
    Gaier

    - 2 -
    gemäß § 93 b in Verbindung mit § 93 a und § 93 c BVerfGG in der Fassung der
    Bekanntmachung vom 11. August 1993 (BGBl I S. 1473) am 17. März 2005
    einstimmig beschlossen:
    1. Das Urteil des Bundessozialgerichts vom
    24. April 2003 - B 10 EG 4/01 R - verletzt den Beschwerdeführer in seinem
    Grundrecht aus Artikel 3 Absatz l des Grundgesetzes. Das Urteil wird
    aufgehoben. Die Sache wird an das Bundessozialgericht zurückverwiesen.
    2. Die Bundesrepublik Deutschland hat dem Beschwerdeführer die für das
    Verfahren der Verfassungsbeschwerde notwendigen Auslagen zu erstatten.
    Gründe :
    Die Verfassungsbeschwerde betrifft die Nichtgewährung von Erziehungsgeld
    an Ausländer, die lediglich über eine Aufenthaltsbefugnis verfügen.
    I.
    1. Die Verfassungsbeschwerde richtet sich gegen § l Abs. l a Satz l des
    Gesetzes über die Gewährung von Erziehungsgeld und Erziehungsurlaub (BErzGG)
    in der Fassung des Gesetzes zur Umsetzung des Föderalen
    Konsolidierungsprogramms - FKPG) vom 23. Juni 1993 (BGBl I S. 944). Nach
    dieser Regelung stand Ausländern, die lediglich über eine
    Aufenthaltsbefugnis verfügten, seit dem 27. Juni 1993 anders als zuvor kein
    Anspruch auf Erziehungsgeld zu. Wegen der Einzelheiten wird auf den
    Beschluss des Ersten Senats des Bundesverfassungsgerichts vom 6. Juli 2004
    (l BvR 2515/95, NVwZ 2005, S. 319 <319 ff.>) verwiesen.

    - 3 -

    2. Der Beschwerdeführer, ein polnischer Staatsbürger, besaß zur Zeit des
    Ausgangsverfahrens eine Aufenthaltsbefugnis und lebte in Deutschland. Im
    Juli 1995 wurde seine Tochter geboren. Seine Anträge auf Bewilligung von
    Erziehungsgeld wurden abgelehnt. Nachdem der Beschwerdeführer ab April 1997
    eine unbefristete Aufenthaltserlaubnis erhalten hatte, wurde ihm für die
    verbleibenden dreieinhalb Monate bis zum zweiten Geburtstag seiner Tochter
    Erziehungsgeld gewährt.
    Mit seinem Begehren, auch für die Zeit zuvor Erziehungsgeld zu erhalten,
    hatte der Beschwerdeführer vor den Gerichten keinen Erfolg. Das
    Bundessozialgericht wies seine Revision zurück (vgl. SozR 4-6720 Art. 38 Nr.
    1). Nach seiner Auffassung war § l Abs. l a Satz l BErzGG nicht
    verfassungswidrig.
    3. In seiner Verfassungsbeschwerde rügt der Beschwerdeführer unter
    anderem eine Verletzung von Art. 3 Abs. l und Art. 6 GG.
    4. Die Äußerungsberechtigten hatten Gelegenheit zur Stellungnahme.
    II.
    Die Kammer nimmt die zulässige Verfassungsbeschwerde nach § 93 a Abs. 2
    Buchstabe b BVerfGG zur Entscheidung an und gibt ihr nach § 93 c Abs. l Satz
    l BVerfGG statt. Die Voraussetzungen dieser Vorschrift liegen vor.
    1. Durch die Versagung des Erziehungsgeldes, das im fraglichen Zeitraum
    600 DM im Monat betrug, für mehr als eineinhalb Jahre ist dem
    Beschwerdeführer ein hinreichend schwerer Nachteil entstanden. Die für die
    Beurteilung der Verfassungsbeschwerde maßgeblichen Fragen hat das
    Bundesverfassungsgericht bereits entschieden. Der Erste Senat hat mit
    Beschluss vom

    - 4 -
    6. Juli 2004 die Vorschrift des § l Abs. l a Satz l BErzGG in der mit der
    Verfassungsbeschwerde angegriffenen Fassung mit Art. 3 Abs. l GG für
    unvereinbar erklärt (vgl. NVwZ 2005, S. 319 <320 f.>).
    2. Danach, beruht das mit der Verfassungsbeschwerde unmittelbar
    angegriffene Urteil des Bundessozialgerichts auf einer mit Art. 3 Abs. l GG
    unvereinbaren Norm und ist deshalb verfassungswidrig (vgl. BVerfG, NVwZ
    2005, S. 319 <321>). Demnach ist das angegriffene Urteil des
    Bundessozialgerichts nach § 95 Abs. 2 BVerfGG aufzuheben und die Sache an
    das Gericht zurückzuverweisen. Das Bundessozialgericht hat das Verfahren bis
    zu einer Ersetzung der verfassungswidrigen Regelung durch eine Neuregelung,
    längstens bis zum 1. Januar 2006, auszusetzen. Kommt eine Neuregelung bis zu
    diesem Zeitpunkt nicht zu Stande, so ist auf das Verfahren das bis zum 26.
    Juni 1993 geltende Recht anzuwenden (vgl. BVerfG, a.a.O.).
    3. Die Kostenentscheidung beruht auf § 34 a Abs. 2 BVerfGG.
    Diese Entscheidung ist unanfechtbar.

    Papier
    Steiner
    Gaier

    Ausgefertigt
    (Kehrwecker)
    als Urkundsbeamter der Geschäftsstelle
    des Bundesverfassungsgerichts
    -------------------------------

    boukun
    Obrońca Praw Obywatelskich

  • 2. Data: 2005-04-29 12:12:22
    Temat: Re: Wygralem z Niemcami
    Od: Wilczur <m...@w...pl>

    bouku. napisał(a):

    <ciach>
    http://home.t-online.de/home/boukun/
    Private Homepage

    Das Dokument konnte nicht gefunden werden.
    Bitte überprüfen Sie Ihren URL Hinweis :
    Bei Dateinamen wird auf Groß- und Kleinschreibung unterschieden
    We are sorry, but the private homepage server could not find the file
    you asked for.
    Please check the URL to ensure that the path is correct.
    404
    Weiter mit Home

    i dla odmiany

[...]

    nie działa :/

    > boukun
    > Obrońca Praw Obywatelskich

    nie podpisując się pod postem jest Pan nie wiarygodny jak dla mnie :/

    --

    Pozdrawiam Wilczur

    ""Nie kłóć się z idiotą,bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona
    doświadczeniem"

  • 3. Data: 2005-04-29 12:29:16
    Od: "boukun" <d...@m...com>

    Użytkownik "Wilczur" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Private Homepage
    >
    > Das Dokument konnte nicht gefunden werden.
    > Bitte überprüfen Sie Ihren URL Hinweis :

    Nie umiesz czytac?

  • 4. Data: 2005-04-29 13:02:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "boukun" <d...@m...com> napisał w wiadomości

    > Nie umiesz czytac?
    > Sprawę tą opisywałem na swojej stronie internetowej
> [...]

    W kwestii formalnej. Skoro stronie obecnie nie ma, to i nie mógł jej
    przeczytać, a zatem i podpisu zobaczyć. Sprawa jest dość ciekawa, toteż
    się pytającemu nie dziwię, że chciał by przynajmniej imię i nazwisko
    znać. Jego prawo, choć Ty obowiązku jego podawać nie masz.

    Ja bym natomiast prosił o przetłumaczenie choćby co najważniejszych
    kwestii z tego dokumentu. Sam fakt, że pisałeś coś na ten temat
    pamiętam. No ale tego przedruku zrozumieć już zrozumieć nie umiem.

  • 5. Data: 2005-04-29 13:13:53
    Od: "boukun" <d...@m...com>

> [...]
    > kwestii z tego dokumentu. Sam fakt, że pisałeś coś na ten temat
    > pamiętam. No ale tego przedruku zrozumieć już zrozumieć nie umiem.

    Mam kopie w skasowanym w 2000 roku przez Niemcow komputerze. Sa tez
    niewatpliwie tacy, co maja ja w swoich archiwach.
    In dem Verfahren
    über die Verfassungsbeschwerde
    des Herrn Jarosław Niedźwiecki, 58-100 Świdnica, Polen, ...

    W naglowku napisalem po polsku dosyc obszernie o sprawie, reszte mozna sie
    domyslic z dat w niemieckim tekscie. Przykro mi, ale tlumaczenie zajelo by
    mi wiele czasu.

    boukun

  • 6. Data: 2005-04-29 13:21:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "boukun" <d...@m...com> napisał w wiadomości

    Wiesz, nie chciał bym zanadto Twojego zapału gasić, tym nie mniej z
    tego, co ja rozumiem z tego tekstu, to oni nie tyle przyznali Ci rację,
    co nakazali ponownie rozpatrzyć Twoja sprawę. No t odo wygranej jeszcze
    masz trochę.