  • 11. Data: 2006-01-04 11:38:36
    Temat: Re: Wydanie zatrzymanych rzeczy
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:dpga87$1is$2@news.task.gda.pl...

    > Right. Właśnie to ująłem w przenośni. :)
    >
    > Mógłbyś poradzić mi coś w sprawie, którą na wstępie poruszyłem? Byłbym
    > bardzo wdzięczny. :)

    jezeli masz wzystko LEGALNIE NABYTE (bo to prokurature interesowac moze) to
    powolaj sie na art 227 oraz art 230 ust 2 KpK

  • 12. Data: 2006-01-04 12:18:44
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości

    > ale on ma racje, nie masz co pisac zazalen jezlei faktycznie masz soft
    > nielegalnie, bo komputer

    Pytanie jakim prawem caly komputer a nie sam dysk twardy??

    Jacek

  • 13. Data: 2006-01-04 12:34:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości

    > Pytanie jakim prawem caly komputer a nie sam dysk twardy??

    to juz w innym watku wyjasnione, moga zabrac z tym sie zgodze ale o ile
    fktycznie jest cos nie tak, (w przypadku gdy sa watpliwosci powinien zostac
    niezwlocznie po ustalenielu zbednosci oddany ) .. ale bez monitora.

  • 14. Data: 2006-01-04 14:40:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mirek wrote:

    > 1. W większości nie są to pieniądze programistów, tylko firm
    > posiadających prawa majątkowe. Dochód programistów zazwyczaj mało się ma
    > się ma do dochodów firm. Nie ma co dorabiać emocji i argumentów na nich
    > opartych.
    [ciach dalsze bzdury]

    Kali ukraść to dobrze, Kalemu wsadzić o pierdla, to źle.

  • 15. Data: 2006-01-04 14:50:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > [ciach dalsze bzdury]
    >

    > Kali ukraść to dobrze, Kalemu wsadzić o pierdla, to źle.

    brawo

  • 16. Data: 2006-01-04 14:59:48
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    witek napisał(a):
    > Kali ukraść to dobrze, Kalemu wsadzić o pierdla, to źle.

    Możesz mi napisać co ty piszesz za bzdury? Ustawodawca celowo (?) nie
    uczynił używania nielicencjonowanego oprogramowania karalnym, żeby nie
    odcinać dostępu do dóbr cywilizacyjnych i kulturalnych. A ty bełkoczesz
    mi o 'kradzieży', która jest w dodatku zdecydowanie różnym czynem?

    Ustosunkuj się do tego a nie pierniczysz pouczenia do mnie:
    http://skocz.pl/software
    Czyżby coś sie zmieniło? Są inne interpretacje? Podyskutuj konkretami,
    jeśli artykuł stracił na wartości.

    BTW:
    Stworzyłeś kiedykolwiek jakiekolwiek oprogramowanie?
    Stworzyłeś kiedykolwiek jakąkolwiek wartość niematerialną dostępną i
    wykorzystywaną powszechnie?
    Poznałeś smak wykorzystywania twojego dzieła bez twojej zgody?

    Jeśli nie miałeś sposobności ku temu, to nie piernicz gładkich
    pseudoetycznych parafraz, bo z jakąkolwiek moralnością to się ma nijak.
    To nie takie proste. Ja miałem okazję być po obu stronach.

    Mirek

  • 17. Data: 2006-01-04 15:30:08
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    Przemek R... napisał(a):
> [...]

    Cały komp. To był laptop.

    Z art 227 kpk żaliłem każde postanowienie. Do tego zgłosiłem sprzeciw
    (jak on się nazywa?) - z art. 227 pkp - podczas zatrzymania
    _na_podstawie_postanowienia_prokuratora_. Policjantka zaprotokołowała to
    jako żadanie zatwierdzenia przez prokuratora (jego własnego
    postanowienia). :) Odmówiła inaczej.

    > to juz w innym watku wyjasnione, moga zabrac z tym sie zgodze ale o ile
    > fktycznie jest cos nie tak,

    Możesz dać linka do archiwum z wątkami o monitorze a także o
    karalności za _nielicencjonowany_ soft? Tematem się interesuję właśnie
    od kilku miesięcy. Podkreślam - nie było kopii programów na płytach, nie
    było rozpowszechniania, nie przedstawiono jakichkolwiek dowodów ani
    zarzutów. Zresztą nawet do niczego się nie poczuwam, bo prócz
    wykorzystywania programów - i to tylko części z nich - nic więcej z nimi
    nie robiłem.

    Wiez nawet mógłbym się bronić, ale afaik nie mam jeszcze możliwości
    prawnej. A w dodatku obronić się mógłbym dość łatwo jak sądzę i
    wystarczająco wszystko podważyć, ale obronę zostawię już do sądu, dla
    zasady, by zobaczyć jakiekolwiek dowody przeciw sobie. Po prostu nie
    podoba mi się ta próba palenia czarownic. A sprawa (owe podejrzenie
    popełnienia przestępstwa) to taka mała pokazówka - wypowiadali się o tym
    nawet politycy z marszałkiem senatu włącznie.

    > (w przypadku gdy sa watpliwosci powinien zostac
    > niezwlocznie po ustalenielu zbednosci oddany )

    No jakoś na razie nie stwierdzono zbędności komputera. Za to w
    postanowieniach znajduję bzdury w stylu "niezbędności komputera do
    stwierdzenia legalności oprogramowania". Tak, komputera - a nie dysku.
    Były jeszcze lepsze kwiatki...

    > .. ale bez monitora.

    A co jeśli urządzeniem wyjściowym jest matryca LCD - integralna
    składowa komputera? Przepadek całego komputera? A co jeśliby to był
    laptom wartości $10k amatryca jak w każdym lapku - siakieś $500 za
    podzespół fabrycznie nowy?

    BTW: Czy za ściąganie programów, kopiowanie z sieci p2p można być
    pociągniętym w polsce do odpowiedzialności karnej? Czy tylko za
    udostępnianie? Mowa o systemach niesymetrycznych, gdzie ściąganie nie
    jest równoznaczne z udostępnianiem (np:torrent).

    Czy _rozpowszechnianie_ jest tożsame z _udostępnianiem_?

    Czy ktoś kto przejdzie się do znajomego, przegra program na własny
    użytek i tylko on będzie używał go, popełni czyn _rozpowszechniania_?

    pzdr
    Mirek

  • 18. Data: 2006-01-04 16:11:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > _na_podstawie_postanowienia_prokuratora_. Policjantka zaprotokołowała to
    > jako żadanie zatwierdzenia przez prokuratora (jego własnego

    jezlei byl taki soft to sie nie dziwie

  • 19. Data: 2006-01-04 16:27:06
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > jezlei byl taki soft to sie nie dziwie

    Przepraszam, jaki soft? U mnie na biurku stoi komp i odmawiam
    udzielenia odpowiedzi na pytanie w jaki sposób wszedłem w jego
    posiadanie. Jest moją własnością, użytkuję go i nikt nie rości nic do niego!

    I co?

    pzdr
    Mirek

  • 20. Data: 2006-01-04 17:48:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Przepraszam, jaki soft? U mnie na biurku stoi komp i odmawiam udzielenia
    > odpowiedzi na pytanie w jaki sposób wszedłem w jego posiadanie. Jest moją
    > własnością, użytkuję go i nikt nie rości nic do niego!

    A wszedłem w posiadanie drogą znalezienia płytki na smietniku. Czy jest prawny
    zakaz znajdywania czegoś takiego??

    --
    Pzdr
    Leszek