  • 11. Data: 2013-05-28 10:56:45
    Temat: Re: Wyciekły dane podatników
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-05-28 09:39, Smieć pisze:

    > Przez zdalny pulpit jak ktoś sie na tym zna (np. jest informatykiem).

    No sory ale nie trzeba byc informatykiem, zeby uruchomic zdalny pulpit.
    W wielu firmach tak pracuja na terminalach i podlaczaja sie tylko do
    serwera. Tez mi wiedza tajemna odkad z automatu instalowany jest z
    windowsami...

    --
    jarek

  • 12. Data: 2013-05-28 11:31:52
    Od: K <...@...c>

    W dniu 28-05-2013 00:15, hiki o! pisze:

    > Mozna ich skarzyc? To co, moze pozew zbiorczy... wszystkich obywateli, i
    > kazdy ma dostac odszkodowanie

    http://niebezpiecznik.pl/post/czy-wyciekly-dane-wszy
    stkich-podatnikow-w-polsce/

    "...Aktualizacja 20:38
    Skontaktowaliśmy się z Przemysławem Wiplerem i zadaliśmy mu następujące
    pytania:

    0. Od kogo uzyskał Pan informację o tym szkoleniu? Od jego uczestnika?

    Przemysław Wipler: Informacje mam od pracownikow aparatu skarbowego
    zbulwersowanych tą sprawą, którzy brali udzial w szkoleniu.

    1. Czy widział Pan dane z pendrive'a? Czy rzeczywiście były one
    prawdziwe, czy może na szkoleniu wykorzystywano generowane losowo dane,
    które jedynie sprawiały wrażenie poprawnych?

    PW: Nie widziałem, ale próbuję zostać jego właścicielem, może mi sie
    udać... To Ministerstwo Finansów i firma szkoleniowa powinny pokazać, na
    czym szkołą urzędników, zwłaszcza powinni przekazać jeden z pendrajwow z
    materiałami szkoleniowymi jesli twierdzą ze nie zawierają one tajemnicy
    skarbowej. Może sie okazać, ze konieczne będzie powołanie komisji
    śledczej by wyjaśnić wszystkie wątpliwości związane z tą sprawą."

  • 13. Data: 2013-05-28 17:29:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > zesraly sie, a nie wyciekly. to po pierwsze. po drugie to kazdy szergowy
    > nagrac na nosnik i wyniesc. wiem, bo widzialem jak to tam wyglada od
    > srodka.

    To, że każdy pracownik moze z technicznego punktu widzenia wynieść wcale
    nie upoważnia go do wynoszenia. Tym bardziej bez sensu było prowadzenie
    szkoleń na bazie roboczej. Bez większego problemu można stworzyć tzw. bazę
    szkolną z przypadkowymi danymi i na tym się uczyć. I już nawet nie jest
    problemem to, ze z tymi danymi zapoznano pracowników skarbowych - bo jak
    celnie zauważasz i tak mają dostęp. Tylko jak rozumiem te dane
    zwielokrotniono. Co innego dane na serwerze z ograniczeniami dostępu, a co
    innego noszone po kieszeniach nośniki, które zwyczajnie mogą zginąć.

  • 14. Data: 2013-05-28 18:27:52
    Od: Diabełson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2013-05-28 00:15, hiki o! pisze:

    A to chuje

    --
    http://tnij.org/sympatyczne
    Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

  • 15. Data: 2013-05-28 18:35:06
    Od: mkarwan <a...@i...invalid>

    W dniu 2013-05-28 07:49, K pisze:

> [...]
    > pracownik US ma dostep do tych danych i kazdy codziennie moze je sobie
    > nagrac na nosnik i wyniesc. wiem, bo widzialem jak to tam wyglada od

    Zyd

  • 16. Data: 2013-05-29 23:17:51
    Od: mw <m...@g...com>

    W dniu 2013-05-28 11:31, K pisze:
    [...]
> [...]
    > skarbowej. Może sie okazać, ze konieczne będzie powołanie komisji
    > śledczej by wyjaśnić wszystkie wątpliwości związane z tą sprawą."
    Komisja śledcza, wurka mać od czego jest prokuratura w tym kraju, a
    racja od karania ludzi łowiących ryby w kałuży znajdującej się na ich
    terenie.