  • 11. Data: 2020-07-13 14:58:12
    Temat: Re: Wybory wybory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:sa3y68dj3zmx$.174bquhu5qmrk$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Fri, 10 Jul 2020 19:13:07 +0200, J.F. napisał(a):

    >Ale Polska mała i konsulaty podlegają władzom centralnym, a nie
    >stanowym.

    Tak, ale stan moze wprowadzic np zakaz podrozowania bez potrzeby, a to
    nie jest potrzeba ...

    J.

  • 12. Data: 2020-07-13 15:44:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Jul 2020 14:58:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tak, ale stan moze wprowadzic np zakaz podrozowania bez potrzeby, a to
    > nie jest potrzeba ...

    Są takie ograniczenia w Kaliforni, Waszyngton DC albo Teksasie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2020-07-13 17:54:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >Są takie ograniczenia w Kaliforni, Waszyngton DC albo Teksasie?

    Chyba juz nie, ale ...
    https://patch.com/texas/downtownaustin/coronavirus-a
    ustin-extends-stay-home-work-safe-order

    brzmi nieciekawie.

    Teraz łagodzą
    https://austintexas.gov/department/covid-19-informat
    ion/stay-home-order

    a tego starego nie moge znalezc ... pewnie niekonstytucyjny byl :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-07-14 13:11:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Jul 2020 17:54:57 +0200, J.F. napisał(a):

    > Chyba juz nie, ale ...
    > https://patch.com/texas/downtownaustin/coronavirus-a
    ustin-extends-stay-home-work-safe-order
    > brzmi nieciekawie.

    Artykuł z 29 maja.

    W Irlandii można było głosować tylko korespondencyjnie, a ambasada
    ordynarnie kłamała.

    "MSZ twierdzi, że Polacy w Irlandii nie mogą osobiście oddawać pakietów
    wyborczych w konsulacie, bo nie zgodziły się na to irlandzkie władze.
    Działaczka polonijna sprawdziła u źródła. Władze Irlandii o takim zakazie
    nic nie wiedzą.
    Polscy dyplomaci nie udostępnili wyborcom także skrzynki, do której można
    byłoby wrzucić kopertę z pakietem. W konsulacie tłumaczono, że takie
    dyspozycje dostali od irlandzkich władz, które z powodu epidemii
    koronawirusa nie zgodziły się na to, by Polacy sami przynosili głosy.
    Początkowo dyplomaci upierali się, że głosy należy wysyłać wyłącznie
    pocztą. - Dopiero pod naszą presją zgodzili się, by pakiety wyborcze
    zbiorczo dostarczały też firmy kurierskie - opisuje Ó Beacháin.
    5 lipca w swojej ambasadzie w wyborach parlamentarnych głosowali Chorwaci.
    Irlandczycy pozwolili im robić to osobiście, tak jak przed epidemią. Ó
    Beacháin zaczęła więc drążyć temat, a w konsulacie dowiedziała się, że nic
    się nie zmienia. Osobiste oddawanie pakietów wyborczych było wykluczone.

    Wówczas Ó Beacháin zwróciła się z pytaniem do irlandzkich władz, dlaczego
    zabroniły Polakom oddawać koperty z kartami wyborczymi w konsulacie.
    Odpisał jej Roderick O'Gorman, minister ds. dzieci, niepełnosprawnych,
    równości i integracji. Wyjaśniał sprawę w irlandzkim MSZ, który Ambasada RP
    w Dublinie poinformowała, że druga tura polskich wyborów prezydenckich
    odbędzie się na drodze korespondencyjnej. - Ministerstwo poinformowało
    mnie, że nie wyrażało stanowiska w sprawie, jak głosy korespondencyjne mają
    zostać doręczone do polskiej ambasady - napisał irlandzki minister."

    https://wyborcza.pl/7,75399,26119769,czy-msz-oklamal
    -polakow-w-irlandii-w-sprawie-wyborow.html

    Możesz zgadywać, kto wygrał w Irlandii.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2020-07-14 13:44:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >pakietów
    >wyborczych w konsulacie, bo nie zgodziły się na to irlandzkie władze.
    [...]
> [...]

    >Chorwaci.
    >Irlandczycy pozwolili im robić to osobiście, tak jak przed epidemią.

    Pozwolili ... czyli jakies pozwolenienie bylo potrzebne.

> [...]
    >korespondencyjne mają
    >zostać doręczone do polskiej ambasady - napisał irlandzki minister."

    No ale skoro korespondencyjnie, to rozumie sie samo przez sie, ze
    przez poczte :-)

    >https://wyborcza.pl/7,75399,26119769,czy-msz-oklama
    l-polakow-w-irlandii-w-sprawie-wyborow.html
    >Możesz zgadywać, kto wygrał w Irlandii.

    Wiem.
    Ale to by chyba trzeba siegnac do korespondencji jeszcze sprzed
    pierwszej tury, jak ambasada jakos tam z rzadem Irlandii ustalala co
    wolno.

    Ale moze zrobili sondaz wczesniej i ustalili, ze w Irlandii nie trzeba
    sie starac :-)

    Zauwaz, ze w pierwszej turze jakos nie narzekano.

    J.

  • 16. Data: 2020-07-14 14:42:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Jul 2020 13:44:24 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pozwolili ... czyli jakies pozwolenienie bylo potrzebne.

    Skąd ta pewność? "Pozwolili" równie dobrze może oznaczać, że nie mieli nic
    przeciwko, bez żadnych dodatkowych formalności.

    > Ale to by chyba trzeba siegnac do korespondencji jeszcze sprzed
    > pierwszej tury, jak ambasada jakos tam z rzadem Irlandii ustalala co
    > wolno.

    Jestem dziwnie spokojny. że ambasada nic nie uzgadniała, tylko piętrzyła
    trudności bez żadnego trybu.

    > Zauwaz, ze w pierwszej turze jakos nie narzekano.

    Narzekano.
    Nie wkleiłem całego artykułu, a rozumiem, że nie masz prenumeraty.
    https://patch.com/texas/downtownaustin/coronavirus-a
    ustin-extends-stay-home-work-safe-order

    "- Najbardziej oburza mnie to, że nasi dyplomaci wprowadzali nas w błąd -
    mówi Karolina Ó Beacháin, mieszkająca w Dublinie Polka, zaangażowana w
    życie polskiej diaspory i lokalną politykę. Podczas pierwszej tury wyborów
    była mężem zaufania w komisji wyborczej w polskim konsulacie w irlandzkiej
    stolicy. Znajomi Polacy irytowali się, że czasami, gdy szli na pocztę, by
    wysłać pakiet wyborczy, mijali polski konsulat. Pakietu nie mogli jednak
    przekazać konsulowi. Polscy dyplomaci nie udostępnili wyborcom także