    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: Wybory wybory
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 14 Jul 2020 14:42:11 +0200

    Dnia Tue, 14 Jul 2020 13:44:24 +0200, J.F. napisał(a):

    > Pozwolili ... czyli jakies pozwolenienie bylo potrzebne.

    Skąd ta pewność? "Pozwolili" równie dobrze może oznaczać, że nie mieli nic
    przeciwko, bez żadnych dodatkowych formalności.

    > Ale to by chyba trzeba siegnac do korespondencji jeszcze sprzed
    > pierwszej tury, jak ambasada jakos tam z rzadem Irlandii ustalala co
    > wolno.

    Jestem dziwnie spokojny. że ambasada nic nie uzgadniała, tylko piętrzyła
    trudności bez żadnego trybu.

    > Zauwaz, ze w pierwszej turze jakos nie narzekano.

    Narzekano.
    Nie wkleiłem całego artykułu, a rozumiem, że nie masz prenumeraty.
    https://patch.com/texas/downtownaustin/coronavirus-a
    ustin-extends-stay-home-work-safe-order

    "- Najbardziej oburza mnie to, że nasi dyplomaci wprowadzali nas w błąd -
    mówi Karolina Ó Beacháin, mieszkająca w Dublinie Polka, zaangażowana w
    życie polskiej diaspory i lokalną politykę. Podczas pierwszej tury wyborów
    była mężem zaufania w komisji wyborczej w polskim konsulacie w irlandzkiej
    stolicy. Znajomi Polacy irytowali się, że czasami, gdy szli na pocztę, by
    wysłać pakiet wyborczy, mijali polski konsulat. Pakietu nie mogli jednak
    przekazać konsulowi. Polscy dyplomaci nie udostępnili wyborcom także
    skrzynki, do której można byłoby wrzucić kopertę z pakietem. W konsulacie
    tłumaczono, że takie dyspozycje dostali od irlandzkich władz, które z
    powodu epidemii koronawirusa nie zgodziły się na to, by Polacy sami
    przynosili głosy. Początkowo dyplomaci upierali się, że głosy należy
    wysyłać wyłącznie pocztą. - Dopiero pod naszą presją zgodzili się, by
    pakiety wyborcze zbiorczo dostarczały też firmy kurierskie - opisuje Ó
    Beacháin."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/