  • 1. Data: 2010-11-20 13:57:58
    Temat: Multimedia - zmiana regulaminu - wypowiedzenie umowy
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam

    Od dostawcy TV i internetu (Multimedia) dostałem korespondencję
    informującą o zmianach regulaminu o następującej treści (pisownia
    oryginalna):

    ,,
    Zmianę w ofercie Ofercie Usług Operatora stanowiącą zmianę warunków
    umowy w rozumieniu art. 60 a ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 16 lipca 2004r.
    Prawo telekomunikacyjne Dz. U. Z 2004r. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.
    (dalej ustawa), będzie stanowić obniżenie liczby programów telewizyjnych
    składających się na Pakiet poniżej liczby programów gwarantowanej przez
    Operatora.

    Informujemy, iż na dzień 01.01.2011r. W poszczególnych pakietach
    dostępnych będzie odpowiednio 8 (Pakiet Podstawowy), 24 (Pakiet
    Rodzinny) oraz 59 programów (Pakiet Komfort). Szczegółowe informacje
    znają Państwo w załączonym wykazie. Wykaz ten nie stanowi części Umowy
    Abonenckiej łączącej Państwa oraz Multimedia Polska S.A., ma on
    charakter wyłącznie informacyjny i będzie aktualny na dzień 01.01.2011r.

    Operator zastrzega możliwość obniżenia liczby programów telewizyjnych
    składających się na Pakiet, poniżej liczby programów gwarantowanych
    przez Operatora. W takim przypadku, Abonent uprawniony będzie do
    wypowiedzenia Umowy Abonenckiej z zachowaniem terminów wskazanych w
    Regulaminie Świadczenia Usług Radia i Telewizji Kablowej Operatora.
    Abonent zostanie poinformowany o tej zmianie na piśmie, przed jej
    wprowadzeniem oraz poprzez informacyjny kanał planszowy emitowany przez
    Operatora.
    ,,

    W drugiej części korespondencji (drugie pismo - podpisane przez kogoś
    innego, informujące o innych zmianach) widnieje informacja o innej
    zmianie regulaminu:

    ,,
    Uprzejmie informujemy, że w związku ze zmianami, jakie zostały
    wprowadzone przez ustawodawcę w ustawie z dnia 16 lipca 2004r. - Prawo
    telekomunikacyjne (Dz. U. Z 2004r. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), dalej
    Prawo telekomunikacyjne, z dniem 1 stycznia 2011r. Zmianie ulegają
    wszystkie Regulaminy świadczenia usług telekomunikacyjnych obowiązujące
    w Multimedia Polska S.A. Oraz Multimedia Polska - Południe S.A.
    [...]
    Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art 60a ust. 1 i 3 Prawa
    telekomunikacyjnego przysługuje Państwu prawo wypowiedzenia Umowy
    Abonenckiej o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w najbliższym
    terminie wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego,
    poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej. Jednakże z uwagi na
    fakt, iż proponowane zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany
    obowiązujących przepisów prawa , w tym również usunięcia niedozwolonych
    postanowień umownych, w razie skorzystania przez Państwa z prawa do
    wypowiedzenia Umowy przed upływem terminu, na jaki umowa została
    zawarta, dostawcy usług będzie przysługiwać roszczenie odszkodowawcze, a
    także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego.
    ,,

    Mam umowę ,,promocyjną" na czas określony, której okres upływa za jakiś
    czas. Jako, że umowa jest na czas określony są w niej zawarte te ulgi
    (rabaty), o którym mowa wyżej.

    Czy jeśli skorzystam z prawa wypowiedzenia umowy, to rzeczywiście muszę
    zwrócić przyznane mi rabaty i Multimedia będzie mnie ścigać z jakimś
    ,,roszczeniem odszkodowawczym"?

    Na co się powołać, żebym nie musiał tych rabatów oddawać?

    Wszelkie uwagi i pytania pomocnicze mile widziane :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-11-20 14:05:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-11-20 14:57, LEPEK pisze:
    > Witam
    >
    > Od dostawcy TV i internetu (Multimedia) dostałem korespondencję
    > informującą o zmianach regulaminu o następującej treści (pisownia
    > oryginalna):

    Wystaw gdzieś oba kwity w pełnej wersji.

  • 3. Data: 2010-11-20 14:33:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-20 15:05, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Wystaw gdzieś oba kwity w pełnej wersji.

    Wiedziałem, że przepisywanie będzie bez sensu ;)

    Oto one:
    http://1lepek.fotosik.pl/albumy/800200.html

    Do tego są jeszcze die kartki drobnym maczkiem - treść nowych
    (zmienionych) punktów. Ale tylko w formie "pkt XX otrzymuje brzmienie...).

    Pozdr,

  • 4. Data: 2010-11-21 11:00:09
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-20 15:33, LEPEK pisze:
    > Wiedziałem, że przepisywanie będzie bez sensu ;)

    Prościej było wstawić od razu, roboty mniej;)

    > Oto one:
    > http://1lepek.fotosik.pl/albumy/800200.html

    Ulgi będziesz musiał oddać, bo to promocja była;)
    A swoją drogą: jak ja uwielbiam takie słodkie pierdzenie. Z pism jasno
    wynika, że oferta ulega pogorszeniu, ale oni mają nadzieję, że
    wprowadzone zmiany będą się podobać.... ja bym takiego marketingowca...
    no krzywdę mu zrobił;)

  • 5. Data: 2010-11-21 11:27:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-21 12:00, Tomaszek pisze:

> [...]
    > wynika, że oferta ulega pogorszeniu, ale oni mają nadzieję, że
    > wprowadzone zmiany będą się podobać.... ja bym takiego marketingowca...

    Nie "podobać", tylko zmiany spotkają się z akceptacją.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-11-21 12:01:18
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-21 12:27, Liwiusz pisze:
    > Nie "podobać", tylko zmiany spotkają się z akceptacją.

    Nie przepisywałem tego dosłownie, ale "zmiany spotkają się z akceptacją"
    to jeszcze słodsze pierdzenie;) Chodziło mi o oddanie sensu, unikam
    przepisywania na pamięć.

  • 7. Data: 2010-11-21 12:08:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-21 13:01, Tomaszek pisze:

    > Nie przepisywałem tego dosłownie, ale "zmiany spotkają się z akceptacją"
    > to jeszcze słodsze pierdzenie;) Chodziło mi o oddanie sensu, unikam
    > przepisywania na pamięć.

    Coś może mi się nie podobać, a mogę (muszę) to akceptować, w czym to
    jest słodsze od sytuacji, w której zmiany na gorsze miały by mi się
    "podobać"?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-11-21 15:06:54
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-21 13:08, Liwiusz pisze:
    > Coś może mi się nie podobać, a mogę (muszę) to akceptować, w czym to
    > jest słodsze od sytuacji, w której zmiany na gorsze miały by mi się
    > "podobać"?

    Ładniej brzmi. Oni mają nadzieję, że coś zaakceptujesz, to wygląda tak
    jak im by zależało na tym co o nich myślisz, jakby Cię szanowali i czy
    jesteś zadowolony z ich usług. Tymczasem prawda jest taka, że mało kto,
    kto policzy pieniądze zdecyduje się zerwać umowę przed końcem cyrografu
    i oni o tym wiedzą. Zmiana reguł w trakcie gry jest nie fair, takie jest
    moje zdanie i ja się z nim zgadzam:P

  • 9. Data: 2010-11-22 13:15:57
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-11-21 12:00, Tomaszek pisze:

    > Ulgi będziesz musiał oddać, bo to promocja była;)

    Szlag by to...
    Taryfa jak u perskiego sprzedawcy dywanów - podstawowa cena wysoka, ale
    rabaty duże. Po jakimś czasie usługodawca zmienia warunki (zmniejszenie
    ilości programów, wywalenie programów najdroższych (HBO i HBO2 było do
    tej pory "w cenie") i łaskawie możesz zrezygnować, ale oddawaj rabaty.
    To może ja zmienię warunki umowy (wyślę im moją propozycję, że owszem -
    wysokość abonamentu zostaje, ale będę płacił co drugi miesiąc) i dodam,
    że mogą rozwiązać umowę, jak im się nie podoba...

    A tak przy okazji: jak u operatora podpiszę umowę na czas określony i
    kupię aparat telefoniczny z rabatem (i tak to będzie ujęte w umowie), to
    jeśli oni zmienią reguły gry i będę chciał rozwiązać umowę, to muszę
    rabat za telefon zwrócić?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00

  • 10. Data: 2010-11-23 11:25:08
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net>

> [...]
    > ilości programów, wywalenie programów najdroższych (HBO i HBO2 było do tej
    > pory "w cenie") i łaskawie możesz zrezygnować, ale oddawaj rabaty.

    No właśnie nie. Jak zmienia warunki zasadniczo możesz odstąpić bez kar
    umownych. Tylko jak o ten VAT chodzi to nie jest oczywiste.

    > To może ja zmienię warunki umowy (wyślę im moją propozycję, że owszem -
    > wysokość abonamentu zostaje, ale będę płacił co drugi miesiąc) i dodam, że
    > mogą rozwiązać umowę, jak im się nie podoba...

    Chyba nie ma przeszkód :-)

> [...]
    > jeśli oni zmienią reguły gry i będę chciał rozwiązać umowę, to muszę rabat

    Ten rabat na telefon jest częścią umowy o świadczenie usług więc jak wyżej
    tj zależy jakie zmiany.