    From: "Rkk" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wybluzganie windykatora przez telefon (uwaga! wulgaryzmy)
    Date: Mon, 7 Mar 2011 11:19:23 +0000 (UTC)

    Hej,

    Temat nawiązuje trochę do wątku o potwierdzaniu tożsamości przez telefon. W
    tekście są sformułowania wulgarne i niegrzeczne (konieczne dla zrozumienia
    sprawy), więc ostrzegam wrażliwych.

    Od ponad 5 lat prowadzę jednoosobą działalność gospodarczą (naprawda
    centralek telefonicznych). Nigdy nie miałem żadnych problemów podatkowych,
    prawnych itp. (a nawet przeżyłem 2 kontrole z US hehe wszystko było ok).
    Od początku mam ten sam numer telefonu komórkowego abonamentowy, dobrze znany
    i rozreklamowany w książkach telefonicznych oraz na internecie. Pracuję w
    różnych godzinach, bo sam jestem swoim szefem :)

    Pod koniec stycznia około 14:00 w piątek zadzwonił telefon. Pani dzwoniła z
    firmy windykacyjnej. Byłem już po pracy i z kumplami piliśmy piwo w
    mieszkaniu. Zrobiłem na głośnomówiący "dla jaj". Pani chciała rozmawiać z
    Iksińskim (imię i nazwisko nic mi nie mówiło, ewidentna pomyłka). Podpity
    kumpel powiedział "tu Iksiński, słucham". I ona zaczęła mu mówić, że jest
    winien ponad 80 tysięcy, że nie spłaca odsetek, unika kontaktu i sprawa
    pójdzie do sądu a później do komornika itp. i że proponują układ. Jak to
    zwykle bywa chyba w takich sprawach. Wtedy kumpel - przyznaję, że chamsko i
    wulgarnie - powiedział jej coś w stylu "ty głupia ku*wo, dzi*ko, szmato
    obciągnij mi i daj du*y jeśli chcesz odzyskać tę kasę" i wszyscy zaczeliśmy
    się śmiać. Ona się rozłączyła i po chwili zadzwonił jakiś facet z tej firmy,
    znowu przedstawił się itp. i powiedział, że sprawa idzie do sądu. Wtedy ten
    kolega powiedział mu coś w rodzaju "namierzę cię sku*synu i zabiję, poderżnę
    gardło tobie i twojej rodzinie". Był naprawdę ostry i wulgarny.

    O sprawie zapomnieliśmy, ale w zeszłym tygodniu przyszło do mnie - już na
    moje prawdziwe nazwisko - "pismo przedprocesowe" od tej firmy windykacyjnej z
    żądaniem zapłaty 5000 oraz groźbą założenia sprawy karnej za groźby karalne i
    cywilnej za znieważenie raz wprowadzenie w błąd. Mój prawnik, któremu
    wszystko dokładnie opowiedziałem, powiedział mi, że mogę ich olać, ponieważ:
    1. W obu przypadkach (gdy dzwoniła kobieta i gdy dzwonił facet z tej firmy)
    nie poinformowano nas, że rozmowa jest nagrywana a zatem nagrania NIE MOGĄ
    być dowodem w sądzie.
    2. Nie mają realnej możliwości udowodnienia, ze razem z kumplami ich
    zwyzywaliśmy od najgorszych oraz, że groziliśmy im a to oni do nas dzwonili a
    nie odwrotnie. W razie czego wszyscy kumple zeznają, że nic takiego nie
    mówili, poza tym, że źle usłyszeliśmy nazwisko Iksiński, że myśleliśmy, że to
    żart naszych kumpli itp. itd. tysiące wykrętów, twardych dowodów z ich strony
    brak.
    3. Ja nie jestem Iksiński, którego szukali.

    No i pytanie do grupy: czy faktycznie mój prawnik ma rację i mogę dalej
    zlewać tych windykatorów czy ewentualnie coś mi grozi?

    Mariusz

    PS Głupio mi z powodu tej sprawy, ale mam towarzystwo dość chamskie i
    wulgarne oraz sam taki jestem. Jednak nie to jest istotą sprawy, proszę więc
    o merytoryczne odpowiedzi.