  • 1. Data: 2010-09-26 13:23:34
    Temat: Czy szpital zgodnie z prawem pobiera opłatę za pacjenta którego nie ma?
    Od: Alojzy <b...@b...brak>

    Być może temat wątku przeczy temu o co chcę zapytać więc opiszę
    sytuację. Moja żona była 7 dni w szpitalu. Wypuszczono ją i kazano za 7
    dni przyjechać na biopsję co też uczyniła. Zabieg trwał 5 minut i do
    domu. Powiedziano że za 7 dni ma zgłosić się po wynik z biopsji i
    wówczas wraz z wynikiem dostanie wypis ze szpitala. I tutaj nasuwa mi
    się myl. Skoro dopiero dostanie wypis czy to nie jest równoznaczne z tym
    że przez okres 2 tyg. których nie była w szpitalu traktowano ją jako
    pacjent przebywający na terenie szpitala i pobierano z NFZ pieniądze?
    Czy to jest zgodne z prawem i zasadami panującymi w szpitalach?

  • 2. Data: 2010-09-26 13:49:45
    Od: Jacek S <o...@f...cy>

    W dniu 2010-09-26 15:23, Alojzy pisze:
> [...]
    > pacjent przebywający na terenie szpitala i pobierano z NFZ pieniądze?
    > Czy to jest zgodne z prawem i zasadami panującymi w szpitalach?

    Eh, praktyka stosowana chyba przez wszystkie jednostki służby zdrowia.
    Oczywiście niezgodna z przepisami, ale cóż... Skoro NFZ dyma ich, to oni
    dymają NFZ - a karawana jedzie dalej...

    --
    Jacek S.

  • 3. Data: 2010-09-27 08:41:35
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 15:23:34 +0200, Alojzy napisał(a):

    > Czy to jest zgodne z prawem

    Nie

    > i zasadami panującymi w szpitalach?

    tak

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2010-09-27 10:13:59
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 26 Wrz, 15:23, Alojzy <b...@b...brak> wrote:
> [...]
    > pacjent przebywający na terenie szpitala i pobierano z NFZ pieniądze?
    > Czy to jest zgodne z prawem i zasadami panującymi w szpitalach?

    W naszej służbie zdrowia nic nie musi być zgodne z prawem, zdrowym
    rozsądkiem, zasadami panującymi w szpitalach itd itp.

    Ważne, że jest zgodne z zasadami ustalonymi przez NFZ.

    Wiem to z autopsji co prawda chodziło o 3 dni a nie o 7.
    Musiałem iść na badanie też na 5 minut ale co się okazało NFZ tego nie
    refunduje bo muszę leżeć 3 dni w szpitalu.
    No to szpital wysyła na przeustki.