  • 1. Data: 2010-09-28 19:28:45
    Temat: Wstep na targi turystyczne podawanie danych osobowych
    Od: Rezydent <r...@g...pl>

    Teraz w niedziele były targi w Warszawie na ul. Marsa w hali targowej,
    jednak warunkiem wstępu było zakupienie biletu za 5zł i zarejestrowanie
    się czyli podanie w formularzu obowiązkowo:

    - imie i nazwisko
    - kod pocztowy i miasto
    - adres email

    bez gwiazdki czyli nieobowiązkowo, ale zapewne zdecydowana większość
    zwiedzających podała:
    - ulica i nr
    - telefon
    - telefon kom

    i tu się zastanawiamy po co organizatorowi tych targów te dane ?

    oczywiście formułka zgody/braku zgody na przetwarzanie w celach
    marketingowych
    i formułka na zgodę lub brak zgody na przesyłanie emailem ofert handlowych

    Targi odwiedziło kilkanaście tysięcy zwiedzających

    --
    Rezydent

  • 2. Data: 2010-09-28 19:54:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    Na co im nie wiem, ale jeśli ktoś powiadomi GIODO, że przetwarzają te dane,
    to bedzie lekki dym.

  • 3. Data: 2010-09-28 20:13:23
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > jednak warunkiem wstępu było zakupienie biletu za 5zł i zarejestrowanie
    > się czyli podanie w formularzu obowiązkowo:

    Trzeba było okazywac dokument tożsamości celem weryfikacji tych danych?
    Jeśli nie to można było wpisać cokolwiek.

    Tego nikt nie zweryfikuje, bylo wpisac byle co, np u...@d...pl

  • 4. Data: 2010-09-29 09:42:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Rezydent wrote:

> [...]
    > - telefon
    > - telefon kom
    >
    > i tu się zastanawiamy po co organizatorowi tych targów te dane ?

    Zazwyczaj są dwa powody.
    1. chęć zebrania sobie bazy mailingowej (jeśli wyrażą zgodę na
    marketing).
    2. niezależnie od punktu pierwszego - metoda na zbieranie danych do
    analiz i promocji późniejszych targów, zachęcania wystawców żeby
    kupowali stoiska. "Nasze poprzednie targi odwiedziło tyle a tyle osób z
    Państwa miasta etc."

    Podobnie jak np. Castorama przy zakupie pyta o kod pocztowy - żeby
    sprawdzić z jak daleka ludzie dojeżdżają, i czy warto w jakimś regionie
    otworzyć kolejny market.

    W sumie na takich targach też by wystarczył kod pocztowy, można za jego
    pomocą sobie stworzyć ładne mapki pokazujące miejsce zamieszkania
    klientów/odwiedzających.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2010-09-29 09:45:22
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 28.09.2010 22:13, r...@p...onet.pl pisze:

    > Tego nikt nie zweryfikuje, bylo wpisac byle co, np u...@d...pl

    może było trzeba wrócić do domu, ściągnąć pocztę i kliknąć linka?:)

  • 6. Data: 2010-09-29 10:00:18
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Rafał" <r...@o...pl> wrote in message

    > może było trzeba wrócić do domu, ściągnąć pocztę i kliknąć linka?:)

    Zawsze mozna stworzyc "jednorazowego" emaila na takie potrzeby:))
    Mam na mysli rejestracje w serwisach internetowych.

  • 7. Data: 2010-10-01 05:51:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 21:54:12 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na co im nie wiem, ale jeśli ktoś powiadomi GIODO, że przetwarzają te dane,
    > to bedzie lekki dym.

    zbiór zarejestrowany:
    http://egiodo.giodo.gov.pl/form_ver4.dhtml?form_id=1
    67469