  • 1. Data: 2003-08-12 06:24:18
    Temat: Wspolwlasnosc korytarza....
    Od: Blabla <b...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie dotyczace wspolwlasnosci.
    Mieszkam na parterze domu, ktory stanowi moja wlasnosc, a na pierwszym
    pietrze mieszka brat, ktory jest wlascicielem swojej czesci. (pietra).
    Chcialem zainstalowac niezalezne centralne ogrzewanie na moim
    poziomie, a najlepszym wyjsciem z sytuacji jest pociagniecie rurek
    doprowadzajacych sufitem w piwnicach. Brat wspanialomyslnie nie
    zgodzil na pociagniecie instalacji w jego piwnicy (jesli ja to zrobie,
    to on tez bedzie chcial na moim suficie pociagnac sobie instalacje)

    I w koncu wlasciwe pytanie:
    czy moge zainstalowac przewody pod sufitem w korytarzu w piwnicy ?

    Jest to czesc sluzaca nam obu wiec mysle, ze nie powinno byc z tym
    problemu. A moze jest potrzebna na to zgoda brata?

    I jeszcze jedno pytanie:
    czy brat ma prawna mozliwosc zainstalowania sobie na moim suficie jego
    instalcji tzn. rurek doporowadzajacych do koloryferow?

    Wydaje mi sie, ze nie powinno byc z tym wszystkim problemu ale tak
    na wszelki wypadek wole sie upewnic:)

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc,
    Jarek

  • 2. Data: 2003-08-12 07:28:01
    Temat: Re: Wspolwlasnosc korytarza....
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Blabla" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zgodzil na pociagniecie instalacji w jego piwnicy (jesli ja to zrobie,
    > to on tez bedzie chcial na moim suficie pociagnac sobie instalacje)

    Jezeli jest wlascicielem swojej piwnicy, to nie musi Ci wyrazac takiej
    zgody.

    > I w koncu wlasciwe pytanie:
    > czy moge zainstalowac przewody pod sufitem w korytarzu w piwnicy ?

    w korytarzu mozesz. jakies dojscie do lokalu musi byc. Spojrz na instalacje
    gazowe na klatkach schodowych.

    > Jest to czesc sluzaca nam obu wiec mysle, ze nie powinno byc z tym
    > problemu. A moze jest potrzebna na to zgoda brata?

    gdyby Twoja inwestycja utrudniala mu korzystanie z czesci wspolnej, to
    mysle, ze moglbys miec problemy, ale jesli nie - to wsio w porzadalku.

  • 3. Data: 2003-08-12 14:19:39
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

> [...]
    >
    > I w koncu wlasciwe pytanie:
    > czy moge zainstalowac przewody pod sufitem w korytarzu w piwnicy ?
    Art 199 kc mówi, iz do rozporzadzania rzecza wspólna oraz do innych
    czynnosci które przekraczaja zwykly zarzad (taka instalacja zapewne
    przekracza) potrzebna jest zgoda wszystkich wspólwlascicieli

    > Jest to czesc sluzaca nam obu wiec mysle, ze nie powinno byc z tym
    > problemu. A moze jest potrzebna na to zgoda brata?
    tak. patrz wyzej. Jesli takiej zgody nie otrzymasz, a twoje udzialy wynosza
    co najmniej 50 % mozesz zazadac roztrzygniecia przez sad, który wezmie pod
    uwage cel zamierzonej czynnosci oraz interes brata.

    > I jeszcze jedno pytanie:
    > czy brat ma prawna mozliwosc zainstalowania sobie na moim suficie jego
    > instalcji tzn. rurek doporowadzajacych do koloryferow?
    nie. musi tez miec twoja zgode. to dziala w dwie strony.

    prosze .. tez pozdrawiam
    Jona

  • 4. Data: 2003-08-14 05:57:50
    Od: Blabla <s...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz dziekuje za pomoc:)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 5. Data: 2003-08-20 11:04:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "beny76" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik "Blabla" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Jezeli jest wlascicielem swojej piwnicy, to nie musi Ci wyrazac takiej
    > zgody.

    Tu nalezaloby zadac pytanie, czy istotnie jest zrobiony "fizyczny podzial".
    Moze tylko zajmuja obaj bracia lokale we WSPOLNYM DOMU.

    Jesli jest iona wspolwlasnosci i kazdy ma swoje i iest czesc wspolna, to
    tak.
    na inwestycje w czesci wspolnej wymagana jest zgoda wszystkich wlascicielo.

    Lecz patrzac od strony technicznej... Centralne Ogrzewanie
    mozna poprowadzic w swojej podlodze lub w scianach...
    koszty zwroca sie w postaci "ogrzewania stratami". Po co ogrzewac
    piwnice, skoro mozna podloge.
    przy odpowiednim piecu instalacje gazowa mozna wpoprowadzic
    prawdopodobnie wprost do pomieszczenia w ktorym bedzie "kociol".
    nowiczesne piece CO gazowe moga wisiec np w kuchni.

    Boguslaw