  • 1. Data: 2008-04-11 11:54:46
    Temat: Współpraca międzynarodowa
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Witam

    Jestem programistą, niedługo zakładam działalnośc jednoosobową aby móc
    wykonywać usługi dla firmy zagranicznej. Niedługo dostanę pocztą
    podpisany przez nich kontrakt (do podpisania w 2 egz. jeden odsylam),
    ale kontrakt jest na mnie a nie na moją firmę.

    - Czy kontrakt musi być na moją firmę, czy może być na mnie?
    - Czy mogą po prostu przelewać pieniądze na konto firmowe i ja sie z
    tego rozliczam, czy muszę mieć jakiś dokument za co te pieniądze
    wpłyneły (dodam, ze płacą co 2 tyg a projekt trwa np. pare miesiecy)?

    I tak przy okazji jeszcze troche z innej beczki. Moja dziewczyna chce
    zarabiać na robieniu tipsów i chciałbym ją również podpiąć pod moją
    firmę, ale nie wiem dokładnie jak to zrobić zeby wszystko bylo ok.

    - Czy wystarczy po prostu dodać do mojej działalności jeszcze
    odpowiednie PKD?
    - Czy wykonujac takie usługi muszę zatrudniać ją jako moją pracownicę?
    - Czy moge zatrudniać ją po prostu na zlecenie i jak powinna brzmiec
    mniej wiecej umowa skoro klientow moze nie byc w ogole a moze kilku w
    tygodniu. Do kazdego klienta osobne zlecenie?

    Dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-11 11:57:30
    Temat: Re: Współpraca międzynarodowa
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Jeszcze jedno pytanko.

    Mam orzeczenie niepelnosprawnosci lekkiego stopnia, czy przysluguje mi
    za to znizka ZUS w mojej dzialalnosci?

  • 3. Data: 2008-04-11 13:19:01
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Reeno" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    > Jeszcze jedno pytanko.

    Krócej wyjdzie, gdy napiszesz co wiesz o prowadzeniu działalności.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2008-04-11 13:20:28
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Reeno" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    - Czy kontrakt musi być na moją firmę, czy może być na mnie?

    Jeżeli masz taki sam NIP jak ta twoja "firma" to jest to obojętne.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-04-11 17:15:27
    Od: Reeno <r...@g...com>

    >On 11 Kwi, 15:19, "andreas" <v...@g...pl> wrote:
    > Krócej wyjdzie, gdy napiszesz co wiesz o prowadzeniu działalności.

    Wiem tyle, ze wybieram liniowy podatek. Dochod jest powiedzmy 5000zl/
    mc od tego odliczam sobie paliwo itp, odejmuje podatek (minus kwota
    wolna od podatku) oplacam ZUS (od krotego moge odpisac sobie okolo
    170zl) i reszta jest moim dochodem. Zreszta tym zajmie sie ksiegowa.
    Nie wiem tylko czy moge podpiąć pode mnie "działalność" kosmetyczną,
    którą będzie zajmowała się moja dziewczyna, bo nie widze za bardzo
    sensu otwierania jej firmy, skoro nie wiadomo czy bedzie miala w ogole
    ruch.

  • 6. Data: 2008-04-11 17:58:14
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "Reeno" < > napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]

    Wiem tyle, ze wybieram liniowy podatek. Dochod jest powiedzmy 5000zl/
    mc od tego odliczam sobie paliwo itp, odejmuje podatek (minus kwota

    ---------

    A jaka jest kwota wolna od podatku przy podatku liniowym?

    Proponuję zgłoszenie się do biura rachunkowego na początek.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 7. Data: 2008-04-11 20:33:22
    Od: Reeno <r...@g...com>

    >On 11 Kwi, 19:58, "zenek" <z...@z...zz> wrote:

    > A jaka jest kwota wolna od podatku przy podatku liniowym?
    >
    > Proponuję zgłoszenie się do biura rachunkowego na początek.

    No dobrze... ale nie jest to teraz wazne, jak juz napisalem tym sie
    zajmie ksiegowa itd... pytanie bylo inne, ale widze ze nie potrzebnie
    zawracam glowe.